mandag 1. november 2010

De mystiske...

Ja, men da er de ferdige da, Mysteriesokkene, som jeg skrev om her og her. Oppskriften kom bit for bit gjennom hele oktober – først vrangborden, så leggen, deretter hælen, så foten, og til slutt tåa. Flott at Kirsten Kapur tar seg bryet, år etter år, med denne KAL-en, som 576 stykker deltok på, helt gratis.

Garn: Hazelknits Artisan Sock i lyseblå "Serenity", et snaut nøste (105 gram) - 90% merino, 10% nylon.
Pinner: 2,5.

Størrelse: Medium, som tilsvarer ca str 39 her hos meg.

Jeg er strengt tatt ikke noen stor fan av lyseblått, men denne lyseblå liker jeg - den er så ren og fin og veldig bra for humøret, som så mange av Hazelknits farger. Veldig bra sokkegarn - anbefales!
Oppskriften sa flat tå, men jeg strikket stjernetå (rund tå) i stedet, for det sitter bedre på mine tær. Tynne sokker som dette må sitte som støpt på foten, ellers orker jeg ikke bruke dem. Jeg er visst litt over gjennomsnittlig nøye på det der. Dette er forresten ikke mine tær, men Datteras. Hun er god å ha, den jenta!


Det kan se ut som bildet er tatt det året det var så bratt, og selv om huset vårt har seget litt midt på, er det ikke skeivt. I tillfelle du lurte…

Jeg fikk nettopp en forespørsel på Ravelry fra Kirsten Kapur om hun kunne bruke sokkebildet mitt på prosjektsiden sin. Sånt skjer i ny og ne på Ravelry. Jeg er en barnslig og enkel sjel, og innrømmer glatt at jeg blir barnslig stolt når ”kjendis”-designerne spør om å få bruke mine bilder. En tur med bikkja i høstsola i tillegg, en god kopp kaffe etterpå, og litt sokkestrikk - det skal ikke mer til for å glede meg :-)
Håper du også har en fin dag!

22 kommentarer:

  1. Nydelige sokker. Mønsteret ser så spennende ut, og likner litt på det populære ugle-mønsteret.

    SvarSlett
  2. Nydelige sokker!
    og fargen er helt herlig:)

    SvarSlett
  3. De ble knallfine, og så lekkert i lyseblått! Hmmm hadde kanskje sett litt annerledes ut mot mine vinterblåaktige legger :-) Ha en fin uke Annepålandet!

    SvarSlett
  4. Så fine de ble :-) Kanskje jeg hiver meg med neste år?

    SvarSlett
  5. Kjempelekre sokker og eg synest fargen er lekker!!

    SvarSlett
  6. Supersøte sokker!! Tror du de ligger ute på Ravelry?? Jeg kan søke på damen!! Jeg har et delt forhold til sokker, liker fine sokker, men ikke så glad i å strikke dem. Vet du om sokkegarn som er en blanding av ull, bomull og litt syntet som forsterkning?? Ull blir litt for varmt. AnneK:-)

    SvarSlett
  7. Lækker farve til et fint mønster
    :-)

    SvarSlett
  8. De ble kjempefine, og jeg kjenner at lyseblått slett ikke er helt feil, noe jeg har trodd siden jeg var tenåring..

    SvarSlett
  9. Schtilige!
    Litt angst for lyseblått selv... og lyse rosa, og fersken... og... (80-tallet flommer innover meg, mentalt sett) *grøsser*
    Forstår at du ble glad for bildeforespørselen. Enhver vil bli beæret!

    SvarSlett
  10. Hei! Sokkene ble kjempeflotte... :O)) Er ingen digger av blått jeg heller, men likte godt denne nyansen! Skjønner godt at du er stolt når selveste Kirsten Kapur spurte om å låne bildene dine..., det hadde jeg vært også!

    Ønsker deg en strålende strikkekveld!

    klem

    SvarSlett
  11. Bare en ting å si: Vakker!!
    Ha en super dag:)

    SvarSlett
  12. Fine sokker og artig mønster, litt spesielt.

    Kjempeartig at Kirsten Kapur vil bruke bildene dine! Det er et flott komplement. Sånne ting som gjør det ekstra morsomt å strikke! :)

    Det bare understreker betydningen av gode bilder, i tillegg til fine sokker selvfølgelig :)

    SvarSlett
  13. Disse var lekre!
    Både fargen og mønsteret var utrolig fint.

    Ha en fin tirsdagskveld!
    Klem T

    SvarSlett
  14. Herlighet, fatter ikke at noen kan lage noe så nydelig!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  15. Jeg kan godt forstå at du blir stolt når KK spør om å ha dine bilder på prosjektsiden.

    I tillegg skjønner jeg absolutt at KK spør deg, for du tar så fine bilder av alt det flotte du strikker.

    SvarSlett
  16. FINE!

    Skjønner godt at du ble spurt, jeg. :)

    SvarSlett
  17. Hei igjen!! Jeg fant ut av det!! Mønsteret hadde du lagt rett foran nesa mi!! Jeg fant faktisk et garn fra Sandnes som heter mini Duett.55%bomull og 45%merinoull. Om det er slitesterkt gjenstår å se. Har begynt på sokkene!! AnneK:-)

    SvarSlett
  18. Så fine de ble. Kjempeflott mønster.

    Klem

    SvarSlett
  19. Nydelige sokker, og fargene var bare helt herlig!

    SvarSlett
  20. Så det var sånn de skulle bli. Flotte!
    Det må være spennende å strikke på noe man ikke aner hvordan skal bli seende ut før man er ferdig.
    Så kjekt å bli spurt om lov til å bruke bildene dine - stas :) Gratulerer!

    SvarSlett
  21. Dette er de FLOTTESTE sokkene jeg noen sinne har sett!!! WOW!!! Skulle ønske jeg turde begi meg ut på sokkestrikking, men tanken på alle pinnene gjør meg svimmel... Hehe...

    Du sier du har kjøpt de i en helt vanlig strikkebutikk, men jeg har tråla rundt og ingen har de! Har du et konkret sted du fikk kjøpt de?

    Gleder meg til å lese meg igjennom bloggen din for her var det mye fint! Spes lua med øreklaffer! Et MUST i Norge!!!

    Ha en strålende dag!!!

    SvarSlett
  22. Jeg har sagt det allerede, men de sokkene blei så fine, både fargen og garnet passer så godt til mønsteret. Og så er bildene bare helt --- misunnelig, det er det ordet jeg leter etter!

    SvarSlett