onsdag 6. oktober 2010

Skjerf igjen...

Rappet dette bildet fra The Sartorialist. Høstens look - det er bare å dra frem strikkepinnene, folkens!
Tykt garn, tykke pinner og massevis av rettmasker. Lett som en plett! Jeg ville brukt et lett og luftig garn her - Alfa for eksempel, hvis jeg kjører lavpris, eller Sulka, om jeg ville legge litt penger og luksus i det. Because I'm worth it. Puno er sikkert også et bra valg - det har kommet i mange nye farger i høst, men finest av alle er likevel den lyseste grå. Men best i test - lett, mykt og fin pris - er nok Abuelita Tjukk Merino i vakkert lysegrå "Gråpus". Jeg har strikket et skjerf i det tidligere. Garnet forhandles av Pickles, som har lovt at de får Gråpus på lager igjen i løpet av høsten.

Hvorfor gjøre det vanskelig - når det enkle er det beste?

7 kommentarer:

  1. Aahhh - supertips! Et sånt skjerf tror jeg at jeg og må produsere :-)

    SvarSlett
  2. Det enkle ser kult ut! Je liker absolutt at det skal være løitt enkelt en gang i blant :)

    SvarSlett
  3. det enkle er ofte det beste:)

    SvarSlett
  4. Enkelt og greit sjerf, men det du har strikket tidligere er jo bare helt nydelig...

    SvarSlett
  5. Flott! Kan være greit med det enkel innimellom :)) Mye fint du lager! Likte de prikkete vottene fra innlegget for litt siden:))

    SvarSlett
  6. Hadde et slikt i studiedagene, i grønn chenille (!). Chenille trekker seg ikke sammen når det blir dratt i, så det var et abnormt langt skjerf etterhvert...

    SvarSlett
  7. Kjempefint skjerf som ser varmt og godt ut:))

    SvarSlett