mandag 4. oktober 2010

For de grå dagene...

Høsten er kommet, og verden er for øyeblikket grå. Og heldigvis litt rød...
Hva med skjerfet de dagene jakka er beige, buksa er beige og t-skjorta er beige? Beige skjerf også??  
Eller de grå dagene? Grått skjerf? Favorittgenseren sist vinter var grå, og om et par kuldegraders tid er den nok favoritten i år igjen.
Nei, dette er dagen for et fargerikt skjerf! Mer farger til folket! Drops har så fine melerte farger, og på vårsalget i år greide jeg ikke å bestemme meg – jeg tok én av hver av alle sammen. Det ble et skjerf.
Inspirasjon herfra – men man trenger jo ingen oppskrift. Uansett – jeg la opp 34 masker, 2 rette og 2 vrange på pinner nr 3. Sånn ca 15 cm i hver farge. Skjerfet ble ca to og en halv meter, og det gikk med 120 gram garn. Nå har jeg jo en kjekk prøvelapp også – flere av fargene viste seg å blomstre opp i strikket tilstand, og kanskje strikker jeg mer i disse fargene. Eller i alle – for alle er jo så fine. Etter hvert.

Varmt. Mykt. Fargerikt.
God mandag!
(Modell: Dattera. Location: Store Store Dagslysstudio. Foto: Meg. Kamera: Lomme-Ixusen. Redigering: Absolutt ingenting. Når: Forrige søndag i solskinn).

12 kommentarer:

  1. Du er lur du. Det er jo litt farger en trenger nå i disse tider. Men jeg får helt fnatt når jeg tenker på å strikke skjerf altså - de er så skrekkelig LANGE. Men det ble lekkert og fargerikt og deilig.
    Her pøser regnet ned og jeg lurer litt på om jeg burde begynne å stsrikke med plastikktråd. Kan man strikke seg sydvest?

    Ha en herlig uke.

    SvarSlett
  2. Så fint det ble, deilig med litt farger i regnværet! Beundringsverdig å strikke 2,5 m skjerf!! Jeg har jo problemer både med skjerf, de er så endeløst lange.

    Fargeskift hjelper antar jeg og det hadde vært noe for alpakkalageret mitt. Vottene jeg strikker bidrar ikke stort til reduksjonen :)

    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  3. Stilig og ja ein treng litt farge på tilværelsen no når hausten har satt inn for alvor!

    SvarSlett
  4. Nydelig skjerf... :O)
    Kjedelig å strikke, men både et praktisk og veldig dekorativt "plagg".
    Strikket et stripete Noro skjerf i fjor..., nå fikk jeg jammen lyst til å strikke et i alpakka også... :O))

    Ønsker deg en strålende høstuke!

    klem

    SvarSlett
  5. Helt enig med deg - mer farger til folket :-) Flott skjerf!

    Ha en trivelig uke og klem fra Siv

    SvarSlett
  6. kjempefine farger:)

    ha en fin uke:)

    SvarSlett
  7. Flott skjerf og fantastiske bilder:)

    SvarSlett
  8. Det ble flott med et fargerikt skjerf. Og det er mange fine høstblader å finne ute nå om dagen...

    Klem, Sylke

    SvarSlett
  9. Flott og fargerikt skjerf!
    Ja de grå dagene behøves å "sprites" opp litt. Ennå er jo naturen fargesprakende, men når vinteren og mørektida kommer da pynter jeg opp hverdagen med fargerike skjerf, eller luer:) Ha en fargerik høstuke!

    SvarSlett
  10. Det ble et fargerikt skjerf uten at det ble for "glorete". Selv liker jeg små skjerf, men smaken er jo forskjellig og godt er det. Fine bilder og bra fortalt:-)
    Ønsker det en finfin dag!

    SvarSlett