søndag 19. april 2009

Ikke sokker likevel...

Stripete sokker i selvfarget garn ble ikke vellykket, så etter en halv sokk rekket jeg opp. Nå kan garnet ligge der en stund og lure på hva det skal bli. Ensfargede sokker hadde nok blitt finere. Det gule garnet for eksempel, kunne ha blitt flotte Brainless eller Fools Rush Socks. Men jeg har ikke nok i én farge til et helt par sokker – jeg farget bare litt i hver farge, for å få eksperimentert mest mulig med det lille garnet jeg hadde. Erfaring til neste gang: Farg minst 100 gram i hver farge!

Hva skal man for eksempel bruke 27 gram limegrønt sokkegarn til?? Amigurumi?

6 kommentarer:

  1. He he ja denne kjenner jeg;-) og jeg bruker å si at det å skifte mening er et tegn på utvikling. Jeg har ingen gode forslag til deg, men det dukker nok opp noe.
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Har en tendens til å rekke opp igjen prosjekter jeg er godt i gang med. Nå er jeg i faresonen igjen, er godt i gang med en genser i rillestrikk som jeg ikke blir helt fornøyd med. Forøvrig ser det veldig morsomt ut å farge garn. Det må prøves!

    SvarSlett
  3. Så dumt du måtte rekke opp!
    jeg farger alltid 150 g, så varer det til noe........!
    Stripete sokker er nok løsningen på problemet!

    SvarSlett
  4. Oj så mye flott garn du har farget, nydelige farger! 27 gram limegrønt - tja - hva med heklede blomster som du kan bruke til pynt på noe annet spennende heklet eller strikket... Nei denne var ikke lett du - Calorimetry kanskje... Eh tror ikke jeg har noe godt forslag jeg når jeg tenker etter. Jeg har aldri farget garn, men jeg har et par pakker KoolAid liggende som jeg har fått engang. Må visst ta meg sammen og prøve for det ser jo ganske morsomt ut.

    SvarSlett
  5. Så morsomt det er å lese om farge eksperimentene dine. Det ble flotte farger da, selv om ikke alle ble så dype som du hadde trodd. Mitt eneste fargeeksperiment var da jeg prøvde å farge et garn svart engang, og kjørte på med sterk kaffe og sukkerkulør. Det ble ikke svart, men det fikk en fin sjokoladebrun farge :-)

    SvarSlett
  6. Sukkerkulør - at jeg ikke tenkte på det?! Det må jeg prøve neste gang!

    SvarSlett