mandag 9. februar 2009

Det lyser en vintersol

I dag tidlig var det 17 minusgrader da sønnen skulle på skitur med klassen. Det rev godt i nesa, men det var i hvert fall rikelig med snø! Det har vært en praktfull dag – vindstille, strålende sol og ikke en sky å skue. Snøtunge graner og skinnende hvitt overalt. På toppen av det hele er det fullmåne og stjerneklart nå - og bitende kaldt ute. Bedre blir det ikke i februar!

Jeg burde tatt noen bilder på en dag som denne, men jeg ble opptatt på annet hold. Blant annet måtte jeg kjøpe mer garn til Uglegenseren som er på pinnene, for jeg hadde feilberegnet. Jeg har aldri sett så mye snø i Oslos gater. De var fortsatt ikke ferdige med å rydde etter helgens voldsomme snøfall, det var innstilte T-baner og busser og nærmest umulig å finne et sted å parkere bilen blant snøhauger og brøytekanter. Men du verden så rent og vakkert, sammenlignet med skitten, våt by som vi er vant til å se!

På Kaffebrenneriet satt Dattera og jeg og studerte folkelivet – det er spennende å observere folk i farta! Det vrimlet av mennesker som vanlig – nordmenn lar seg ikke skremme innendørs av noen kuldegrader. De pakker seg bare bedre inn. I dag så vi mange fine votter, skjerf og luer, og kunne konstatere at det er mange der ute som enten er flinke til å strikke selv, eller kjenner noen som er det. Det var blant annet mange fine selbuvotter å se. Vi fikk også klarlagt hva slags luemote som gjelder på Grünerløkka akkurat nå. Ny inspirasjon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar