mandag 2. februar 2009

Den andre dagen

Tenk å våkne til en slik dag!
Forrige helg snødde det minst en halvmeter. I dag er det minus 10 kalde og strålende sol. Det er sånn stemning vi gjerne vil ha på julekortene våre, men faktum er at det sjelden er sånn i desember. Det er fra februar og utover det kan dukke opp slike dager.



Det er kaldt å ta bilder i minus ti. Da er det fint å bruke foto-/mobil-vantene som jeg strikket i høst, med et par tykke votter utenpå mellom bildene. Det er noe helt spesielt med vintersol. Jeg måtte ut i skogen og ta bilder - av trærne, snøen og badevannet vårt med skøyteis på. Da jeg kom hjem, måtte jeg ta bilder av istappene fra hustaket. Det var så vakkert!

I dag sto solen opp kl 0828 i Oslo, og tok kvelden 1635, i følge almanakken. Tidene som vises på bloggen her, er helt feil – jeg satt ikke 1522 og blogget i går, men tvert imot midt på natten. Hvordan få den til å vise rett tid? Ble sittende og knote ved PC-en til ut i de små timer. Med strikkepinner og heklenåler og lignende utstyr fikser jeg det meste – jeg kan være grenseløst tålmodig enkelte ganger, men tekniske duppeditter er ikke mitt bord. Men - det kommer seg!

Jeg har havnet i comfort-zonen. Det er lenge siden jeg har lært noe nytt, utenom på håndarbeidsfronten, føles det som. For å komme ut av bakevja, har jeg blant annet gitt meg selv to utfordringer i 2009:

Én: Jeg skal lære meg å blogge.
To: Jeg skal bli flinkere til å ta bilder, og få orden på fotoarkivene mine.

Det gleder jeg meg virkelig til!


Redigert: Nå fikk jeg til å rette opp klokka!!! Tidene skal nå stemme...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar