tirsdag 15. november 2011

Dyrisk...

Innimellom vottestrikkingen har jeg strikket - - - votter!

Svigerinnen min blir 50 år - hurra! Det skulle man riktignok ikke tro, men hun sier det selv, så da er det vel sant. Hun har noen fine katter - så hva passer vel bedre enn - - - kattevotter?


Det er sannelig mange fine kattevotter å velge blant der ute - disse for eksempel, eller disse. Eller hva med en kattelue eller to? Eller enda bedre, en kattegenser!

Men denne gangen ble det Muffins finfine kattevotter. Disse har stått på strikkelista mi siden mønsteret kom i 2008 - og endelig fikk jeg strikket dem. Fine katter og fiffige detaljer! Disse ble jeg bare så kanonfornøyd med (selvskryt skal man lytte til - det kommer fra hjertet!). TO stykker fix ferdig på bare noen få dager. Strikket i grå og sort Daletta på pinner 2,5. Burde kanskje ha brukt pinner nr 3, men de sitter i hvert fall godt på hånda. Daletta er et veldig ok vottegarn - 100% ull, kan maskinvaskes hvis man absolutt vil.


Og mens vi snakker om dyr - her er andre fine dyreoppskrifter fra 100-ting-å-strikke-før-jeg-dør-lista mi:
Hestevotter 1
Hestevotter 2
Hestevotter 3
Hundevotter 1
Hundevotter 2
For ikke å snakke om alle fine varianter av uglevotter, fuglevotter og fiskevotter, blomstervotter og nissevotter - lista kan fort bli veldig, veldig lang. Men NÅ skal jeg strikke ferdig utfordringen min.


Ha en fin dag!

25 kommentarer:

  1. De ble flotte - og veldig pusete. :)
    Men det er skummelt med så mange linker altså. Kø-lista mi på Ravelry er alt for lang som det er. Den vokser daglig.

    SvarSlett
  2. De er fantastisk fine Anne:-)

    SvarSlett
  3. Hvilke skønne vanter du har strikket til svigeringen. Var jeg katte-fan ville jeg blive jublende glad for sådan en skøn gave.

    SvarSlett
  4. Superflotte pusevotter, toppers presang for ein katteelsker:))

    SvarSlett
  5. Veldig flotte votter. Digger pusekatter, men ikke så glad i mønsterstrikk lenger. Alltid kjekt å se noen andre som gjør det. :-)

    SvarSlett
  6. Lekre votter! Heldig du som "bare" har en "100-ting -å-strikke-før-jeg-dør"-liste...min nærmer seg nok snart 1000....

    SvarSlett
  7. Her var det mange fine votter, både kattevotter og sikksakkvotter! Ser gode og varme ut også. Bra det ikke bare er meg som har en sånn liste :)

    SvarSlett
  8. Desse vottane fekk eg lyst til å strikke. Dei ser skikkeleg fine ut!

    SvarSlett
  9. De er bare knallfine, de kattevottene. Muffin kan det med å lage flotte vottemønstre, hun.

    SvarSlett
  10. Imponerende, kjempekule votter til en katteglad 50 år ung dame!

    SvarSlett
  11. Så fine! Funker det bra uten tommelkile?

    SvarSlett
  12. Fantastiska vantar! Speciellt hundvantarna! / Annika

    SvarSlett
  13. Unika..næsten , dem har jeg osse strikket for nogle år siden.

    Klem / V

    SvarSlett
  14. Hei :)
    De kattevottene er skikkelig fine, og så strikker du så pent!
    Heldige svigerinnen din :)

    SvarSlett
  15. Takk for alle hyggelige kommentarer! Muffin lager virkelig knallfine mønster - det er bare å følge oppskriften så går resten av seg selv.

    Gamleheksa: Personlig foretrekker jeg tommelkile, og det går jo an å legge inn en her. Men jeg fulgte mønsteret (slipper å tenke, veldig greit), og det funker helt fint.

    SvarSlett
  16. Fantastisk flotte votter.
    Klem Tone

    SvarSlett
  17. Supre votter selv om jeg ikke liker katter( er vist den eneste i bloggeverden) . De du hadde strikket i forrige innlegg var flotte, men jeg fant ingen oppskrift :-)

    SvarSlett
  18. Muffins mønstre er supre, greie å følge! Kattevottene så deilige ut, jeg liker detaljen med pote inni håndflata.

    SvarSlett
  19. wow, så nydelige :)
    klem fra swimzy

    SvarSlett
  20. Kjempefine votter. Får man kjøpt norsk mønster? Klarer nok selv å skjønne på engelsk, men i tilfelle jeg skulle "sette det ut" til noen andre..

    SvarSlett
  21. Ja, Hannem, mønsteret er på norsk (men mest diagram, egentlig).

    SvarSlett