torsdag 15. august 2013

Testet og godkjent II...

I sommerferien fikk jeg testet og godkjent både det ene og det andre, særlig da vi var på fjellet i 10-12 grader og frisk vind.


De fabelaktige fingervantene mine var riktignok både testet og godkjent fra før, men da var det vinter - nå var det sommer. Helt ypperlige til fjell- og fotobruk!

Det er Besseggen vi ser der oppe i det høye. En helt fantastisk dag i fjellet, men direkte varmt var det altså ikke. Godt man har litt ull å velge i!


Kamuflasjevanter - går nesten helt i ett med fjellfloraen! Det er Storkenebb vi ser der nede i det grønne.
Det var en aldeles fantastisk blomsterprakt i fjellet da vi var der. Spør Gemalen - han ble utsatt for et av sitt livs tålmodighetsprøver mens Annepålandet krabbet rundt i underskogen og foreviget herligheten.


Nei, det er ikke bare-bare å være gift med en hobbybotaniker, som kan finne på å bli helt lykksalig av en liten kvist med dvergbjørk. En bedårende vekst - med så små blader! Betula nana heter den vesle busken på latin. Det er smaragdgrønne Gjende og den norske fjellheimen vi ser i det fjerne. Og fabelvantene matcher perfekt.


Og sannelig - de matcher også den vakre, lille forglemmegeien! Og jeg kommer nok ikke til å glemme denne dagen - midt i den norske sommeren, midt i fjellheimen, midt i all blomsterprakten.

Godt man har varme vanter på en forblåst dag. Godt man kan strikke. Godt at vantene ble testet og godkjent. Godt det finnes sånne dager i våre liv av og til.

7 kommentarer:

  1. Sånne dager er balsam for sjelen. Godt å se tilbake på når Kong Vinter kommer og dekker det hele.
    Flotte votter som tydeligvis har mange bruksområder.

    SvarSlett
  2. Du er heldig, heretter får du herlige minner fra fjellturen når fingervantene er i bruk.
    Det er vanskelig å definere LYKKE, har ofte masse glede i seg. Øyeblikk med "sansing" kan ha masse lykke i seg. Livet er jo det vi husker, ikke dagene som går. Å ha evnen til å samle på øyeblikk som dette, gjør livet ekstra verdifullt.
    Gleder meg til å se resultatet av det myke garnet.:)Ha det fint!

    SvarSlett
  3. Her var det flere fine bilder fra turen til Jotunheimen! Spreke vanter som passer godt til naturen!

    Ha en strålende dag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder av flotte vanter og nydelig natur og blomster!
    Jeg koser meg med bloggen din, du skriver så "levende" :)

    SvarSlett
  5. Fingervantene dine er nydelige,for jeg liker alle fargene du har strikket med.
    Og forglemmegei er en av mine yndlings- sommerblomster, siden det har så fint navn.
    Ps: jeg liker frosker og padder også, jeg.

    SvarSlett
  6. Fabelvantene dine ser ut til å passe til det meste. Herlige bilder fra et vakkert land. Vi er heldig som bor her.
    Og padden i innlegget under ser ut som den har stått modell for tegningene og historiene til Beatrix Potter.

    SvarSlett
  7. Jag får en stark fjällängtan av att läsa ditt inlägg. Kanske, kanske nästa sommar? Ha det gott!

    SvarSlett