torsdag 22. august 2013

Lutter idyll...

Siste rest av årets sommerferie ble tilbragt på Hvasser, i år som i fjor (omtalt her og her og her). Og akkurat som i fjor, var det sol, sommer og lutter idyll.

Ja, til og med bildene var nesten som i fjor. Her kommer et lite knippe norsk sommeridyll, siste rest av ferie for i år. Men det er fortsatt et fantastisk sommervær her hjemme, det er bare å nyte så lenge det varer :-)


Vi bodde borti svingen, lett kamuflert bak en kornåker, i en vakker hage med klatreroser, et vell av blomster, modne bær og masse humler og bier. Hva mer kan man ønske seg?





Ingen ting å si på været!


Liv og løye i Sandøsund.


Fred og ro på stranden - for fellesferien tok slutt uka før vi var der. 
Dermed forsvant alle badegjestene også. 


Og Tinka bare bader og bader. Snart får hun vel svømmehud mellom tærne.


Og det var årets sommerferie - for alltid gjemt i våre hjerter.


Ha en riktig god helg!

10 kommentarer:

  1. Herlig! Et sånt sted drømmer de fleste om å få tilbringe ferien på, tror nå jeg. Jeg blir hensatt til Tjorven og co. når jeg ser sommerbilder fra et landskap som dette.
    Som vanlig, fantastiske bilder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Vi eier dessverre ikke stedet selv, bare leier. Men det er helt ok - for da slipper vi jo alt som heter vedlikehold og jobbing også :-) God helg!

      Slett
  2. For et herlig sted.
    Og du har tatt så mange fine bilder. Fikk sommerstemning, jeg.
    Det er meldt kjempevær i september også, så ikke legg vekk sommertøyet enda.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir det indian summer i år? Hurra! Jeg er som regel så treg at jeg ikke får ryddet vekk sommertøyet før det er langt utpå vinteren, og da er det jo snart sommer igjen... osv.

      Slett
  3. sommeridyll;)
    Jeg må si jeg er fasinert av din cavalier som er så glad i vann, for det er min også! Helt håpløs faktisk!
    Ønsker deg en fin helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, helt GAL etter vann! Ferskvann, saltvann, brakkvann, gjørme... alt går, bare det er VÅTT. Hun tror nok hun er en retriever...

      Slett
  4. Det var en fin avslutning på sommaren! Jag har haft en fin fredag med eleverna på badet och i helgen ska vi tömma vinden och källaren inför flytten!

    SvarSlett
  5. Herlig! Godt å lade batteriene denne sommeren :D

    SvarSlett
  6. Ja visst er det deilig i Tjøme kommune! Jeg er født et helt annet sted langt nord, men hadde lykken å få spandere alle år fra 5 til 20 på denne herlige plassen på jorda. Det er først de senere år jeg har oppdaget hvor mye det BLÅSER, hele tida, hele sommeren! Det gjør jo iofs ikke noe at badehåndklærne tørker på snora på en time eller så ;)

    SvarSlett