fredag 9. august 2013

Høyhalsa...

Jeg strikket jo Hurdalsgenseren med rund hals, tenkte det var mest praktisk.


Men tenke seg til, så er det høyhalsa som er in i år...


... så da strikket jeg en hals av restegarnet. Så kan Dattera velge selv - rund hals eller høy hals, tredd inni genseren.

Strikket på pinner 3mm, med Pt5 Sport, det gikk med 90 gram.
Fjerde Ambitus-en jeg har strikket. Det er rett og slett den beste halsoppskriften, bedre enn dette blir det ikke. Det trengs ikke flere halsoppskrifter etter denne.
(De andre jeg har strikket kan du se her og her og her, hvis du er veldig interessert i halser).

Jeg har vært aldeles sløv med bloggingen i det siste, men jeg er her enda. Ferien er over, nå er det tilbake til hverdagen - og det er i grunnen helt greit for meg. Jeg liker hverdager, jeg. Men vi har hatt en flott sommer, den beste på syv år visst, og det er ikke over enda! Kanskje kommer det noen feriebilder her på bloggen etter hvert - fra inn- og utland, fjell og fjord, by og land. Ha en strålende dag!

13 kommentarer:

  1. Den genseren er jo et eventyr av en genser. Fint med rund hals.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så lurt dette var da. det har jeg ikke tenkt på tidligere. takk for tipset

    SvarSlett
  3. Genseren ble veldig flott!! Og lurt m løs hals, så kan hun velge..du tippet rett på siste innlegget mitt, at det er en Haukelikofte jeg strikket på. Den er neeeeesten ferdig og klar til å gies i gave, så når det er gjort - kan den blogger i sin helhet!

    Blir spennende om du hiver deg på flere gamle mønstre

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Og ja, det blir spennende å se om det blir noen flere gode, gamle gensere. Gleder meg til å se Haukelikofta di ferdig!

      Slett
  4. Så fint å kunne variere genseren med eller uten hals :)
    Hver gang jeg ser at du strikker denne halsen får jeg lyst å strikke maken. Den er sikkert velegnet som s.k. TV-strikking også? Det må være supert med en slik i vinterkulden - som jeg nesten har glemt at den finnes ;) Vi blir vel minnet om den, vinterkulden altså, om noen måneder tenker jeg...
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, ypperlig TV-strikk. Det meste jeg strikker er jo i grunnen det da.
      Vinteren har vi glemt, ja. Den kommer tidsnok, vil ikke tenke på det nå... :-)

      Slett
  5. Kjempeflott genser, virkelig fin, hilsen Beth

    SvarSlett
  6. Så fin genser, tenker datteren er fornøyd! Og løshals er tingen det, så kan hun bruken den både uten og med! Oppskriften er notert!

    Ja, hverdager er fint det, men fint for meg at vi har litt ferie til gode, så til uken blir det siste sommertur, som går til Sverige!

    God helg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Den genseren var kjempefin, og nydelige farger. Og løs hals må da være kjekt, noen ganger kan det vel være greit å ha en litt mer åpen genser, mote eller ikke :) Det er morsomt når gamle mønstre tas i bruk igjen. Og den rundfellinga di var veldig flott.

    SvarSlett
  8. Genseren er nydelig. Så lurt med løs hals. Genialt.

    SvarSlett
  9. Wow, så fin genseren ble! Nydelig! Og for en flott datter! Skjønner godt hun ble fornøyd! Genseren passer jo perfekt! Smart med løs hals! :)

    SvarSlett
  10. Den genseren er så blitt så flott. Faktisk så fin at jeg må innom flere ganger for å se på den igjen. Det må være ditt gode fargevalg som gjør at jeg liker den så godt - og rundfellingen. Jeg fant nemlig nettopp ut at jeg har en gammel golfjakke i samme mønster, men i guffen brune farger. Den er ikke spesielt fin.

    SvarSlett