onsdag 14. august 2013

A4-liv...


Først bygde vi huset. Så flyttet vi inn. Så kom ungene. Så kom bikkja. Så kom padda.

"Hva glor du på? Har du ikke sett ei padde før, kanskje?"

Folk har så mange slags dyreliv i hagene sine. Kaniner, høner og pinnsvin. Jeg skulle så gjerne hatt pinnsvin, men de trives nok best i store, gamle hager, ikke her. Til gjengjeld har vi ei padde. Den driver med sitt, og vi ser den ikke så ofte. Like greit det. Den spiser visst snegler, sies det. Snegler er ufyselige dyr, dem har vi mange av, så bare spis, Padda!

Litt av en kjekkas, Padda. Syns den er litt flott, jeg!

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Virkelig en kjekkas, minner meg om han i suser i sivet:) Ta godt vare på Padda di:)

    SvarSlett
  2. Enig, den er flott, på en litt monsteraktig måte kan man si.
    Tenk om det er prinsen? Den har kanskje ventet på et kyss fra Dattera eller deg i mange, mange år. Den er jo et eventyr den hagen din, så jeg hadde ikke blitt forundret om Padda kom med krone på en våt og trolsk kveld...
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skummelt... Vi hadde en liten padde her for noen år siden. Kanskje den er kommet tilbake for å ta hevn fordi ingen ville kysse den? Spooky :(
      Nå strikker jeg forresten brune restesokker av fint, mykt garn - og gjett hvor garnet kommer fra?

      Slett
  3. Vi har og en stor padde i hagen vår :) Og om den spiser snegler kan den få bo her evig - tror jeg har tatt over 1000 snegler bare i år :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke rart at padda di har blitt stor! Vi har plukket noen bøtter med snegler her også. Og jeg tror sannelig det har hjulpet litt, det er i hvert fall færre nå. Man kan jo alltids håpe!

      Slett