mandag 26. august 2013

Mannebein...



Det er sannelig ikke ofte det er et par mannebein her på bloggen - men Gemalen må jo også få nye sokker i ny og ne. Veldig greit mønster, veldig greit garn, veldig fin farge.

Oppskrift: Blueberry Waffles. I dette tilfelle kan vi kanskje kalle dem Chocolate Waffles... Jeg justerte til 60 masker. Forsterket hæl og flat tå. Det er ikke så ofte jeg strikker flat tå, men forandring fryder.
Garn: Sterk fra DSA, brun #810, 110 gram.
Pinner: Nr 3.


I følge mine notater er dette #3 i 26 Pair Plungen på Ravelry, som jeg skrev om her. At jeg har 23 par sokker igjen å strikke, kan unektelig virke litt overveldende, men det er lenge til 1. juli 2014.

Stort mer kan jeg ikke finne på å si om et par helt vanlige sokker på en helt vanlig mandag. Ha det fint!

14 kommentarer:

  1. Fine sokker!! Jeg liker de garnet!! AnneKari:-)

    SvarSlett
  2. Flotte sokker du har strikket.
    Nå har jeg kost meg med bloggen din en stund og da særlig med Tinka. Jeg har selv hatt to Cavalierer og den ene var helt tullete etter vann, akkurat som Tinka. Herlige bilder du har tatt av henne.
    Takk for hyggelig kommentar hos meg, nå skal jeg se litt mere på det du har strikket også. Tror jeg så en rød- og hvitstripet genser som så veldig fin ut.
    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  3. Genseren på bloggen min heter Chesterfield. Jeg limer inn link her så kanskje du får den opp da.
    http://www.ravelry.com/patterns/library/chesterfield

    SvarSlett
  4. Fine mannesokker! De sokkene ser ut til å sitte godt på foten, god passform. Var inne å kikka litt på mønsteret, oversatte det til google-norsk og...ja, det ble litt "gresk" for meg. Men jammen skal jeg prøve å strikke dem i løpet av høsten likevel.
    Ha ei fin ny uke! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er enklere enn det ser ut for!
      Helt vanlig vrangbord, hæl og tå (som på en vanlig sokk).
      Strukturen er også veldig enkel:
      2 omgangen med vanlig 2 rett - 2 vrang.
      Deretter 2 omganger med rett.
      Raskt og effektivt!

      Slett
  5. Fine sokker, og bra med maskuline input :-)

    SvarSlett
  6. Her var enda et mønster jeg kan bruke, takk for det. Jeg har hatt dilla på sokker med hullmønster og gjerne litt fletter, er jo herlig damete det da. (Litt merkelig, men sånn er det bare.) Nå skal du se at det blir sokker til gubben i huset også.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. Disse sokkene har jeg strikket til min far. Han elsket dem. Og det er et supert "mannemønster" synes jeg. Det er litt mer enn vanlig vrangbord uten å bli for "dollete".

    SvarSlett
  8. Åh, Anne Anne! Jeg blir så glad av å lese bloggen din! Jeg har hatt en lang bloggpause i sommer, både som blogger og som leser, og jeg var i tvil om jeg i det hele tatt var interessert mer. Men du vekker smil og gode følelser til live med vakre bilder, fine ord og vekselvis fargerike blomster og strikkeprodukter!
    Jeg må kanskje lete litt til etter min egen bloggelyst, men hvis du fortsetter sånn, så kan det hende jeg blir smitta :) Håper du får en god høst - og ta som sagt gjerne kontakt hvis du skulle komme til Trondheim igjen (jeg har ikke mista strikkelysten)!
    Hilsen meg!

    SvarSlett
  9. Flotte sokker! Jeg har vært med på både 52 pair plunge og 26 pair plunge, og overraskende nok klarte jeg det! :o) Moro med litt press, men nå har jeg ikke så altfor mye tid til overs- så nå blir det bare et par i ny og ne. Helst i ne ... Holder jo på med "alt annet", så klager ikke- men jeg hadde så sårt trengt sokker sjøl. Jeg prioriteres ikke. Merkelig det der, hehe.

    Ha en fin dag, hilsen Elin

    SvarSlett
  10. Fine sokker og mannebein... Klem.

    SvarSlett
  11. Flotte, varme sokker. Greit å stelle fint med glemselen også. Det setter han nok pris på.

    SvarSlett
  12. Flotte mannesokker! Veldig fin brunfarge og mønster. Jeg liker sokker strikket i Sterk. :)

    SvarSlett
  13. Helt vanlige, men veldig fine. Klassiske sokker er finest!

    SvarSlett