søndag 25. mars 2012

Teatime / Gult er kult...


Det er den tida på året. Tid for å kjøpe årets påske-te.
Alle te-leverandører med respekt for seg selv har sin egen blanding. Jeg kjøpte min hos Black Cat i Grensen, og den er god! Spørs om den varer til påske... Det er en sort Kina-Ceylon-te, men det står ikke på posen hva den er krydret med. Altså en mystisk, uidentifisert te som dufter vidunderlig og anbefales på det varmeste. Gjerne med Anton Berg påskeegg til, det er de beste.


Koppen er Origo fra Iittala. Den passer i grunnen fint til alle årstider, avhengig av fargen på tilbehøret. Her har jeg heklet noen dærter ( også kalt coasters) å sette dem på. Oppskriften fant jeg hos Yvestown. Kjapt og enkelt. Heklet i Solberg Fiol med heklenål nr 3.


Disse kan man jo sette sammen til en fargerik duk, for eksempel, hvis man vil ha det. Det er jeg ikke helt sikker på om jeg vil, det ble liksom litt vel lystig, men muligheten er til stede. Eller hva med en girlander for å feire våren - de har gått som en farsott i bloggeland en stund. Oppskriften var i hvert fall superenkel.


Ellers var det morsomt at så mange hadde strikket fra oppskriftheftet jeg skrev om her! Tror nok det må være en av de store schlägerne til Sandnes.

Takk for alle hjelpsomme kommentarer til innlegget om Svalegarn! Det ser ut til at det løser seg. Da gjenstår bare en liten detalj - nemlig å strikke genseren...  :-)

Har du husket å skru frem klokka? Én time mot sommer.

Ønsker deg en fin dag! Ta deg en kopp te!

21 kommentarer:

  1. Fine og fargerike dærter.
    Flott navn også, forresten!
    Vi trenger farger nå, til å lyse opp tilværelsen, etter en lang vinter.

    God søndag!

    SvarSlett
  2. Så fint! Påskete i en knaldgul pose:-) Og dine coasters er så søde. Meget fine på et pæskebord.

    SvarSlett
  3. Koselig med litt nytt til påsken. Noe nytt og noe med tradisjon og kanskje litt affeksjonsverdi som vi tar fram år etter år. Takk for tipset til koselige bordskånere!
    Anthon Bergs sjokolade er også min favoritt. Og te...
    Håper du får en kjempefin påske!

    SvarSlett
  4. Disse dærtene var noen herlige fargeklatter!
    Sola skinner og det er bare å nyte dagen:-)

    SvarSlett
  5. Nå falt brikkene på plass her når jeg leste innlegget ditt; det er jo sommertid! Vi har en salig blanding av automatisk oppdaterte klokker, som på telefonene våre, og gode "gammeldagse", så armbåndsuret hadde jeg diagnostisert til å trenge nytt batteri!! Hihi, takk skal du ha! Og kjempefine hekla "dærter"! Ha en flott søndag! :-)

    SvarSlett
  6. For noen deilige friske små brikker. Vi trenger nol litt farger nå, jeg merker det godt i hvertfall.
    Jeg skal titte på oppskriften. Kanskje det blir noen friske glassbrikker her i huset også.

    SvarSlett
  7. Mycket inspirerande med alla dessa vackra färger på coaters.Tack för länken.hirnpos

    SvarSlett
  8. De var fine altså. Jeg trenger sånne. Leiligheten vi leier har ALT (nesten) bortsett fra mugrugs.

    Hilsen meg som sitter het og venter på at tåka skal letne aånn at jeg kan dra ut på tur. Ha en fin sæøndag og ikke glem å stille klokka.

    PS. Antismamordene er tilbake her.

    SvarSlett
  9. Glad-inlägg! Gult är fint, som solen. Ha en god dag!

    SvarSlett
  10. Nydelig og fargerikt innlegg!
    Tar gjerne en kopp te, men her er jeg redd det går i kaffe:)
    Nyt siste rest av helga, her er det yr-regn;) Klemmings;)
    P.s har du ordbekreftelse på helt bevisst?--må bare spørre:O)

    SvarSlett
  11. Høres ut som en spennende te du har der. Et fargerikt innlegg hva akkurat det jeg trengte og lese idag. Ute er det snø på bakken og regn i luften, med andre ord et ganske så kjedelig vær. Det er ikke noe som viser oss at det går mot vår her, solen vil ikke vise seg. Men lysere skal det vel bli nå når vi stilt klokken.
    Trur det blir en kopp te på meg etter middagen og kanskje jeg skal bruke de hekklede brikkene jeg vant av deg, de er litt fargerike kanter på disse. Planen er klar.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag!
    Pernilla

    SvarSlett
  12. Søte og enkle borskånere eller hva man vil kalle dem. Ha en god søndagskveld

    SvarSlett
  13. Å, så herlige farger! Skikkelig til å bli glad av! :)
    Jeg kjenner at jeg lengter etter farger på denne tida. Har vært hvitt, grått og svart lenge nok, nå.

    SvarSlett
  14. Det var virkelig påskestemning på det første bildet ditt. Den spreke koppen passer jo utmerket til alle de fargeglade coasters`ene du har heklet:)

    SvarSlett
  15. fine!! prøver meg på hekle en nå.. vanskelig med engelsk!

    SvarSlett
  16. Så søte brikker du har heklet. Passer jo perfekt til koppen din. Tror nok jeg ville valgt litt færre farger til en duk, men til brikker var de flotte i mange farger. Håper du får en fin uke.

    SvarSlett
  17. Så lekre de var! Skikkelig vår/sommer over de :) *inspirert*

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  18. Oppkvikkande og herlege glassbrikker! Takk for linken!

    SvarSlett
  19. Jeg heklet samme glassbrikker for noen uker tilbake :) Kjempefine å pynte bordet med!

    SvarSlett
  20. jättefina underlägg..o glaset från iittala är jättefint tycker jag. ha en bra påsk.

    SvarSlett