lørdag 3. mars 2012

Inspirasjon...

Hva skal man strikke, nå som det nærmer seg vår?

Man kan saktens trenge litt inspirasjon - her er noen forslag fra The Sartorialist (denne bloggen har jeg jo skrevet om før, anbefales!) - - -



Chic dame i Paris. Det første jeg la merke til, var selvfølgelig - vottene! Da jeg leste kommentarene til dette innlegget i ettermiddag, var det mange som poengterte capen hennes, og veska - men ingen skrev noe om vottene?? Ypperlige fotografvotter - også kalt fingerløyse. Vil du strikke makne (og det vil jeg!), er det en fin gratisoppskrift på Ravelry her. Drops har også en som ser grei ut her. Og vil du fleske til med selbuvotter med fingerløyse, står det en finfin oppskrift i Raumahefte LVS-3. Så mangler bare gepardfrakken...



Eller hva med en knallfin flettegenser fra Michael Kors' høstkolleksjon? Fletter er alltid riktig.
Skjørtelengden er forresten i ferd med å krype nedover igjen, det kan jeg like. Selv om jeg ville satset på for eksempel et stilig tweedskjørt og ikke tyll til denne genseren - det blir liksom litt varmt oppe og litt kaldt nede...
Ravelry er smekkfull av fine oppskrifter på flettegensere - denne kan man jo alltids drømme om, eller hva med denne på pinner nr 10?! Mulighetene er mange.

God søndag!

3 kommentarer:

  1. Jeg har sånne Drops-votter! Har brukt dem mye når jeg fotograferer nordlyset ute i kulda. Eneste aberet er at det ikke er åpning i tomlene. Nå driver jeg og strikker et par uten oppskrift, så får vi se om det blir vellykket...
    Ha en fin lørdagskveld :)

    SvarSlett
  2. Jeg klør allerede på halsen, jeg, av den høyhalsede flettegenseren.....
    Jeg har aldri likt høy hals på gensere, men bruker heller skjerf/sjal eller en løs hals.
    Under skjørtet kan hun jo ha ull-undertøy.
    jeg så heller ikke vantene først, på det øverste bildet, men tittet godt etter, for jeg tenkte nok det var strikkerelatert, det du skulle vise frem.
    Ellers synes jeg det ikke er vanskelig å finne på nye ting å strikke. Det vanskeligste er VALGET, hvilket jeg skal begynne på.
    Ha en fin søndag, du også, Anne......men først må vi vel komme oss igjennom lørdagen, hi hi

    SvarSlett
  3. Ja, du sier noe om de vottene altså!! Jeg tar jo mye bilder når jeg er ute, det hadde jo vært ypperlig med et par sånne :)

    God lørdag :)

    SvarSlett