tirsdag 6. mars 2012

Fretex-favoritter...

Frelsesarmeens magasin Krigsropet har en spalte der diverse kjendiser viser frem sitt beste Fretex-funn. Her ser dere for eksempel Fretex-favorittene til bloggerne Åshild/Prydelig og Den gode feen. Fine saker!

Jeg tenkte jeg skulle vise dere min Fretex-favoritt. Jeg har gjort mange gode funn hos Fretex - pelsen min, trenchcoaten, ola-jakka, kopper og kar. Ikke alt er brukt - man får for eksempel kjøpt flunkende nye flyttekasser hos Fretex for en billig penge. Fine, solide pappesker i forskjellige størrelser. Studenter flytter mye, og nylig flyttet Sønnen og kjæresten igjen. Ikke langt, bare til en ny adresse i Oslo. Og se hva som var med på flyttelasset:


En selbuvott som forsøker å snike seg ut! Strikket av meg for lenge siden. I Sisu. (Og bildet er ikke arrangert).

På kassa står det: "Vi gir folk grunn til å tro på framtiden. Når du gir til Fretex støtter du samtidig et viktig attføringsarbeid og Frelsesarmeens øvrige sosiale virksomhet". Fint! Jeg liker Frelsesarmeen. Og flyttekassene deres. Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Fantastisk bilde!! En fin vott som titter ut av esken - jeg tenker at votten også gir grunn til å tro på fremtiden:-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei Anne. Ravelry kommer jeg aldri til å slutte med. Og mitt håndarbeidsfellesskap med alle der ute er utrolig verdifullt for meg, så jeg er virkelig i tenkeboksen ang den bloggen. Vil slutte, vil fortsette. Det viktigste er kanskje nett-vett? Tja, jeg vet ikke - men nyttig er det å vite hva som skjer her i verdensveven.

    Jeg likte også at den votten stakk ut. Et såkalt Kodak-moment du har der :-)

    Fin onsdag til deg også :-)

    SvarSlett
  3. Ha ha , sjovt billede, Anne :-)

    Jeg elsker også Fretex , her i Dk har vi en del : Frelsens Hær , Dansk Røde Kors , Flygtninge Hjælpen , Blå Kors .

    Klem

    SvarSlett