tirsdag 12. mai 2009

Vakkert, vakkert...

Jeg har skjønt at garnfarging krever erfaring og øvelse. Det kan ta sin tid. Imens lot jeg meg inspirere av Pinneguri og bestilte håndfarget garn fra Heidi Kim på HK Spindles & Fiber - i yndlingsfargen blå. Jeg er jo en jeansjente, så det er på tide med noe sokkegarn i normale farger!

Har du sett så vakkert garn?! Fargen på det øverste nøstet heter Blue Velvet - blå fløyel - og går via knallblått til nesten turkis over i lilla og fiolett. Det bakerste nøstet heter Deep Blue, og er - dyp blå. Ikke så mange flotte farger her, men vakkert likevel. Jeg må humre litt i skjegget når jeg ser hvordan proffene gjør det - jo, jeg har litt å lære...
Maken til service skal man forresten lete lenge etter - jeg hadde ikke før trykt på knappen, så lå garnet i postkassa. Det er de beste dagene - når det ligger noe mer enn reklame & regninger i postkassa. Jeg gleder meg virkelig til å strikke sokker av dette - så nå venter jeg bare på at noen nye, spennende sokkebøker skal dukke opp i postkassa. Posten fra USA tar virkelig lang tid these days - man skulle nesten tro den ble rodd over i robåt. Men den som venter på noe godt... Jeg har et par andre småting på gang som jeg får gjøre ferdig så lenge.

Hilsen Annepålandet - garnfarger in spe...

7 kommentarer:

  1. Så flott, enda en HKAngora-fan, det fortjener hun :D
    Ja, hun er kjapp! Kjappere enn oss ;)

    SvarSlett
  2. Åh - noget lækkert garn - er også vild med alle "hav"-farverne.

    SvarSlett
  3. Hej Anne!
    Jag använder Färgkrafts pulverfärger. Man tillsätter bara ättika
    /Cilla

    SvarSlett
  4. Ja, dette var flott, men jeg liker ditt hjemmefargede også, jeg da.

    SvarSlett
  5. Nydelige farger! Vet du jeg kjøper også slikt vakkert garn, men når jeg skal bruke det er det aldri noe mønster som er bra nok til det flotte garnet hehe. Jeg har buntevis med garn som jeg bare klapper på... MEN nå har jeg tatt meg selv i nakken - et nøste kashmir er strikket opp, og kjøpestopp råder i heimen. Nå skal det meste av kiloene vekk (ja garn altså) før jeg kjøper nytt!! (tror jeg da....) OT; vet du, jeg tror vinterfuglene trekker lenger inn i skogen om sommeren slik at vi sjelden ser de. Mener jeg har lest noe slikt et sted... Ha en fin dag - her er det knallsol og varmt!

    SvarSlett
  6. Oj det var nydelig farge! Jeg ser du og andre bloggere skaffer garn fra andre steder enn meg (jeg kjøper i lokal garnbutikk)og dere får tak i så mye fint! Utvalg og variasjone er jo egentlig enormt ser jeg.... skal slutte å klage på utvalget, men besøke noen av nettbutikkene i steden.
    Ha en fortsatt finfin ettermiddag

    SvarSlett
  7. For et vakkert garn - ikke vanskelig å skjønne at du falt for det :-)

    SvarSlett