onsdag 14. januar 2015

Soria Moria...

Jeg er litt bakpå med bloggingen. Hva skjedde for eksempel med mysterievottene jeg strikket på i høst? Joda, de ble ferdige etter hvert, selv om jeg helt glemte å blogge om dem underveis. Sånn ble de:


De er strikket i Kauni - rester etter denne genseren - i ensfarget koksgrått og flerfarget rød/orange/gul. Med Kaunis lange fargeskift tenkte jeg at vottene kanskje skulle blitt like - men det ble de altså ikke. En gul vott, en orange en -


- og røde tomler. Sånn kan det gå. Strikket på pinner 2,5. Mener å huske at jeg srikket str Small. Det var dumt, for de ble litt snaue til meg. Men de passer sikkert til noen andre. Det gikk med 50 gram garn.

I ettertid ser jeg jo at det antakelig hadde blitt finere med mørkeblå bunnfarge - det ville gitt en bedre og skarpere kontrast. Men nå er det for sent å angre - mørkeblå Kauni hadde jeg ikke, og alt i alt syns jeg de ble ganske fine likevel.

Veldig god passform på disse vottene. De heter Soria Moria, mønsteret er laget av Torirot, og er en av oppskriftene i Vottelaugets første e-bok - "Votter fra eventyrskogen".

Ull i bruk: På det øverste bildet ser du såvidt snurten av yndlingsjakka mi - Siri, som jeg blant annet skrev om her. Ingen over, ingen ved siden - finnes ikke maken til jakke hva fasong og passform angår. Tror ratt jeg må strikke meg en til i 2015, for 2014-Sirien kan komme til å bli fort utslitt.

Sånn var det med den saken. Ha en riktig god dag!

9 kommentarer:

  1. Fantastiske votter! Kauni er et spennende garn. Jeg strikket mange vottepar i -13. Det var plutselig stopp etter flere med mye mønster. (Jorid L. sine.)
    Nå har jeg vært ute å slåss med mye snø. Tar det som trim, orker ikke å tenke annerledes....Har vel likevel lov å si UFF.
    Fin dag til deg også! Hilsen Liv V.

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte votter, det gjør ingenting om det er litt fargeforskjell, Kauni er så flott! Ha en fin onsdag hos deg!

    SvarSlett
  3. Nydelig!! Flotte farger:-)

    SvarSlett
  4. Lekre. Mine ligger ennå og maser i kurven, jeg startet med for små pinner, så de trenger en omstart. De fikk ikke være med på togtur, det fristet mer med en jakke.

    Siri er så fin! Har hatt lyst på den siden jeg så din.

    SvarSlett
  5. Så fine votter. Kauni garnet er så flott, og synes det er herlig at ikke vottene blir like.

    SvarSlett
  6. Fint mønsteret - jeg strikkte votteren også og kjøpte e-bok.
    Farger er veldig godt... høyre gul og venstre orange - det passer jfint :-))
    Sirijakken er kjempeflott. Hilsen til deg. Vi har 7 grader og solen i dag... herlig.
    Onsdagsklem fra Viola

    SvarSlett
  7. Knallfine votter! Synes det er stilig at de ikke er helt like. Fine farger du har brukt!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. De ble kjempefine, synes jeg! Og de kler å være litt forskjellige. En soloppgang og en solnedgang ;)

    SvarSlett
  9. Kjempefine vottar. Syns det var fint at dei var litt forskjellege i farge :)

    SvarSlett