mandag 5. januar 2015

En oppklaring...

Jeg har noen gratisoppskrifter her på bloggen, under fanen "Mine oppskrifter" øverst på siden, blant annet på denne lua:


Oppskriften finner du her.
Rett som det er, får jeg tilbakemeldinger på at folk har strikket etter oppskriftene mine, og det er jo artig. I det siste har jeg fått noen spørsmål om fellingen på denne lua.


Jeg har nok uttrykt meg litt uklart, så det var vanskelig å forstå. Nå har jeg endret litt på oppskriften og formulert meg litt annerledes - så forhåpentligvis blir det lettere å skjønne nå.


For å skjønne hva jeg hadde gjort feil, måtte jeg jo strikke en ny lue, og vips så hadde jeg en blå lue også. Jeg tok bilder underveis og la inn i oppskriften for å forklare bedre, så da er det bare å ønske lykke til!

Jeg har strikket en hel drøss med forskjellige slags luer på tampen av fjoråret. De dukker nok opp her på bloggen etter hvert. Ha en riktig fin dag!

6 kommentarer:

  1. Den lua strikket jeg den gangen du la ut oppskriften, og den forsvant kjapt ut av huset. :-) Jeg tror jeg kludret med fellingen en stund, før jeg fikk gangen i det. Men lua var god og kledelig på personen som snappet den. Jeg fikk lyst til å strikke den igjen, garn er det jo ikke mangel på....Jeg strikker jo på en genser, og må ha litt variasjon. Har strikket et sokkepar str. 45 i helga, et ønske fra en svigersønn. Skal bli herlig å strikke lue etter det marerittet. :-(
    Fin dag til deg. Hilsen Liv V.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja jeg har også strikket sokker i str 45, eller kanskje det var 46 til og med. Det tok sin tid, men var fin TV-strikk. Og i romjula var den unge mannen innom - med sokker på, som han var veldig fornøyd med. Så da er det jo hyggelig å strikke, uansett størrelse :-)

      Slett
  2. God morgen Anne
    Så fin lue du har strikket og laget oppskrift til.
    Det er noe med det å lage oppskrift for seg selv, og gi den ut og la andre lese den. Man vet jo hva man skal gjøre, men det er noe annet å formidle det videre.
    Bra jobba, da!
    Ha en fin uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, alt var helt klinkende klart inni hodet mitt, men det ble tydeligvis litt uklart på veien ut. Sånn kan det gå... Håper det går bedre nå som jeg har rettet det opp, hehe.

      Slett
  3. Stilig lue med fin felling! Denne passer sikkert like godt til både damer og herrer.
    Kommer nok til å prøve den etterhvert. Takk for at du deler, og godt nytt år!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ser at flere har strikket den til kjærestene sine, så den passer fint til menn. I romjula så jeg at niesen min hadde strikket den til seg selv, og hun kledde den veldig godt. Så denne er unisex :-)

      Slett