fredag 31. januar 2014

Det var januar...


Da går januar 2014 over i historien. Det har snødd nesten hele tiden, men ikke mye, bare et jevnt dryss med lett puddersnø. Jeg har aldri sett så mange snøkrystaller i hele mitt liv, jeg. Sola har vi ikke sett så mye til - men den dagen den var her, var jeg ute og tok bilder. Det har vært litt småkaldt, men det skal det jo være i januar. Ellers har det vært overskyet, mørkt og dystert, og vi har nesten gått i hi, både Tinka og jeg. Nå drømmer vi om lysere tider.

Januar har vært en stille og rolig måned. Ja, jeg har ikke vært på strikkekafé engang - den jeg skulle på, ble avlyst - nettopp på grunn av snø. Men strikket, det har jeg gjort. Her er en oppsummering. Det meste har vært innom her på bloggen allerede (resten kommer etter hvert) - det er mest en huskelapp for meg selv for å holde orden på alle KAL-er og greier jeg er med på:


I januar strikket jeg en hel drøss med luer.


Jeg er med på en svensk UFO-KAL, og i januar gjorde jeg ferdig disse vottene.


Tradisjonen tro strikker jeg Kirsten Kapurs/Through The Loops mysteriesokker, og i januar rakk vi å forsere hælen. Resten tar vi i februar.

Jeg er også med på en sokke-utfordring på Ravelry - der jeg skal strikke 26 par sokker i perioden 1. juli 2013 - 30. juni 2014. Det vil si at vi er litt over halvveis i tid nå, som igjen vil si at jeg burde ha strikket en 15-16 par sokker hittil for å være i rute. Men jeg har bare strikket åtte par - stusselige greier. Så her er det bare å stå på!

Jeg har gitt meg selv en fargeutfordring, der jeg skal strikke minst én ting i hver av regnbuens farger i løpet av året. Til dette skal jeg kunne bruke garn fra lageret, og det skal gis bort til noen som trenger det. Jeg er i gang (har jo strikket luer i forskjellige farger og gitt bort), men jeg venter litt før jeg tar en oppsummering - må strikke litt mer først.


Og mens vi snakker om regnbuen - jeg slang meg på Pinneguris Regnbue-utfording på Ravelry også. Der skal vi strikke/hekle i regnbuens farger i februar. Greit å ha litt å pusle med i ledige stunder. Der er det stort engasjement og store planer hos mange, men jeg gjør det enkelt og hekler på et lite lappeteppe i regnbuefarger. Og jeg har til og med lagd prøvelapp!

Og dett var dett. Ferdig med januar - over på februar. Ha en finfin dag!

8 kommentarer:

  1. De mysterie-sokkene blir da riktig så fine! Jeg skulle gjerne hatt en av de flotte luene du har lagd, elsker mønsteret og fargene! Hadde nesten glemt at det er siste dag i januar allerede.. Ha en god, ny strikkemåned:)

    SvarSlett
  2. Kjempefine farger på den regnbue-lappen :)

    SvarSlett
  3. Beundringsverdig produktiv, det har du vært. Når alt blir samlet på ett brett, da ser vi at du ikke har sittet og tvunnet tommeltotter. Er da en tilfredsstillende følelse.
    Sikkert kjekt å kunne variere mellom strikking og hekling. Hekling og jeg er ikke på nikk en gang, sånn er det med den saken.
    Tror jeg vil samle mine produkter også. Må sjekke om jeg har blitset det som "forsvant" fra huset.Jeg har en mappe på dataen med mine håndarb. Jeg må begynne å samle mnd. for mnd.
    Storm igjen lørdag, med ørlite nedbør. Den som lever får se.
    Ha en super helg!

    SvarSlett
  4. Du har vært så utrolig flink! Og fortsettelsen kan jo bare bli enda bedre! (Ja, jeg har store forventninger☺) Husk at februar er litt kort, så det er bare å stå på!
    -Anne-

    SvarSlett
  5. Mye fint strikk her, det er vakre snøbilder du tar :) Ha en fin helg, klem fra Beth

    SvarSlett
  6. du er jo råproduktiv! knallflotte saker du har fått til i januar - gleder meg til å følge deg resten av vinteren :)

    SvarSlett
  7. Ja, her er det aktivitet! Ikke akkurat rolig på strikkefronten, og mer blir det vel når OL begynner. Mange lekre luer, er spent på mer info om den siste grå. En perfekt mannfolk-lue vil jeg tro.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Skal si det går unna med strikkinga hos deg! De sokkene ser ut til å bli kjempefine! Og jammen har du begynt på hekleteppe også- så fargerikt og flott det blir!
    Fint januar-bilde! Her er det en ustoppelig vind..det har blåst nesten hver dag i januar og bare fortsetter inn i februar...brrr...
    Ha en god søndag! :-)

    SvarSlett