torsdag 23. august 2012

Hva skjer'a...?

Man kan kanskje lure på om dette egentlig er en håndarbeidsblogg, ettersom det har vært nokså lite håndarbeiding her i det siste. Men det er håndarbeid på gang! Med inspirasjon fra to fine damer jeg traff på Projos strikketreff i juni, holder jeg på med et par ting:


1. Hva er dette da tro? Oppskriften har jeg fått fra Lisbeth, tusen takk! Likte den godt - det blir nok fler av samme sort etter hvert. Ubeskrivelig vakker melert farge som dessverre har gått ut - i Tynn Alpakka fra DSA. Litt forsiktig blokking må til, så bilder, og kommer det her på bloggen. Du har sikkert gjettet hva det er allerede?


2. I'm the lucky one! Fra Vilma fikk jeg plategarn i nydelig blått. Virkelig vakker blåfarge, litt melert, med en ekstra blå dært hist og pist, akkurat sånn som jeg liker aller best. Jeg har aldri strikket med plategarn før, det er en interessant erfaring. Det skal bli noe fint noe. Mer bilder kommer etter hvert - jeg tror det blir bra!

3. Jeg driver med en bestilling. Jeg strikker ikke så ofte på bestilling - jeg er så ubeskrivelig dårlig på tidsfrister. Men nå er jeg nesten ferdig, Liv! September, var det ikke det da?

På mandag kommer forresten gryteklutene mine i Allers.

Ønsker alle en strålende torsdag!

8 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se hva det er du lager, men jeg tipper på et sjal da.
    Mandagen skal jeg nok ut å kjøpe Allers. Så moro å ha noen av sine saker der.
    Ønsker deg en fin torsdag
    Klem Tone

    SvarSlett
  2. Det er ingen som tror at du ikke har et/flere prosjekter på gang fordi om du også nyter bikkje og naturen.:))
    Jeg GLEDER meg masse til å se fotovottene! Heldige meg som kan gi en sånn unik gave. (Skal kjøpe Allers på mandag.)
    Ha det fint!

    SvarSlett
  3. Sikkert sjal du hekler, men jeg skal følge med.. Plategarnet ser nydelig ut. Har aldri strikket med det selv, men har hørt at det kan være en utfordring. Lykke til!

    SvarSlett
  4. Her er det ei til som skal kjøpe Allers! Så gøy! Gratulerer! Nå venter jeg spent på innleggene framover. Mye fint på gang, ser jeg.

    Ha en fin torsdag!

    Klem

    SvarSlett
  5. Gryteklut i Allers, du verden! Så morsomt! Er du klar for byttering, forresten? Jeg har forferdelig mange uferdige strikketøy for tiden, så jeg er litt usikker, men det var jo morsomt, da. Jeg her heller ikke i tvil om at du både strikker og hekler "i smug" mens du viser bilder av bikkjer og blomster :-)

    SvarSlett
  6. Det blir spennende å se hva du holder på å lage!
    Så flott at gryteklutene dine kommer i Allers- gratulerer!! :-)

    SvarSlett
  7. Var på lill-semester i Oslo och köpte en Allers att ha på tåget hem och blev så glad när jag fick se dig och gryde-klutene där!

    SvarSlett
  8. Hei
    Du har er knall fin blogg. Har kjøpt Allers denne uka,gryteklutene dine var kjempe fine. Skal prøve å hekle meg noen :) Sitter her med forstuet ankel så det passer bra med håndarbeid. Jeg har selv en mat blogg,men jeg er ganske fersk ennå på blogging. Lykke til med videre:))

    Randi

    SvarSlett