onsdag 6. mai 2015

Koftefesten 2015 (del 3)...

Den siste dagen dro vi på kofteutstilling på Sverresborg.

Jeg må innrømme at jeg visste ikke noe særlig om Sverresborg på forhånd, men det er altså Trøndelag Folkemuseum og et slags Trondheims svar på Folkemuseet på Bygdøy. Skulle gjerne hatt litt bedre tid der, men det var fly som skulle rekkes, og vi fikk jo med oss det viktigste, nemlig kofteutstillingen.


Her er reisefølget mitt på kofteutstillig i vårsola.

Tone Loeng sto bak utstillingen - hun har skrevet så fint om den her, med masse flotte bilder. Da vi var der, var det så folksomt at det var vanskelig å få gode bilder. Men koftene fikk vi sett. En flott utstilling - veldig morsomt å se så mye fint samlet på ett sted!

Det var som å treffe gamle kjente - her et lite knippe:






Og det var det - da har man altså vært med på verdens første Koftefest!
Til neste år er det Koftefest i Mandal.
Ha en riktig fin dag!


4 kommentarer:

  1. Det må ha vært litt av en tur dere alle har hatt. Det er alltid morro med litt påfyll på opplevelseskontoen, og møte nye folk. Når man kjenner dem litt fra før, er det også litt fint, selv om man bare har snakket sammen på nett.
    Den siste kofta som henger på stolen, den likte jeg. Fargerik og flott.
    Jeg skal til Mandal i juni, jobbsammenheng. En herlig by er det også. Så får jeg se om hva jeg får til neste år. Hadde vært morro å treffe deg og de andre jeg kjenner her inne.
    Ha en fin dag. Her skal det luftes hund før jobb. Vi er nemlig hundepassere igjen, phu......

    SvarSlett
  2. Fantastisk at følge koftedagen fra din blog... Mine øjne fald straks på nederste billede... S K Ø N kofte.

    SvarSlett
  3. Den vakreste buketten var jo dere.

    SvarSlett
  4. Jeg kunne rett og slett flyttet inn her :) digg at koftefesten blir flere ganger da! :)

    SvarSlett