mandag 30. mai 2011

En slags strikkeblogg...

Hei der!
Dette skal liksom forestille en slags strikkeblogg, men nå har jeg ikke skrevet om noe strikkerelatert siden 19. april. Det er seks uker siden, det. Sokkene jeg skrev om den gang, er forresten ferdige forlengst, men jeg har ikke fått fotografert dem enda. Men jeg strikker fortsatt, jada jada - litt her og litt der på diverse UFO-er. Veldig mange, faktisk. Forhåpentligvis blir de ferdige etter hvert.


Til gjengjeld blomstrer epleblomstene fortsatt. Vi har ikke epletrær i hagen, det er for trangt dessverre. Men like i nærheten er det et grøntområde der folk tydeligvis har kvittet seg med både det ene og det andre som de ikke har fått plass til i egen hage, blant annet et krokete og nokså frittvoksende epletre som gleder alle forbipasserende med vakre blomster hver vår. Bildet tok jeg for over en uke siden, men siden det har vært så kaldt, driver de fortsatt på og blomstrer som bare det. Er det ikke fint?!


Jeg kom nettopp hjem fra ferie. Mens det var regn og blest og tolv grader her hjemme, lå jeg på en sandstrand under sydens sol og hørte på bølgene. Hellas er hardt rammet av finanskrisen, men bouganvillaen blomstret lilla, sjasminen sto med bristeferdige knopper og rosene var store som tinntallerkener likevel. Og mellom olivenlunder og duvende kornåkre blomstret ville, knallrøde valmuer.


Det var fint i Hellas, men det var fint å komme hjem til epleblomster og duftende syriner også. Borte bra, men hjemme best!

Ellers kan jeg reklamere med at det kommer en slags oppsummering av The 52 Pair Plunge om ikke så lenge - altså Knitalongen der vi skulle strikke 52 par sokker på et år. Det rakk ikke jeg, men jeg har strikket en hel haug med sokker, rundt 30 par, og det er jeg i grunnen veldig fornøyd med. Så følg med - så snart alle tråder er festet og alle sokker fotografert kommer det en snutt om det.

Ha en fin uke!

9 kommentarer:

  1. En slags strikkeblogg høres helt fint ut synes jeg. Noen ganger er man ikke så inspirert, sånn er det bare.

    Det høres ordentlig deilig ut med en uke i varmen, for her har det jo vært temmelig hustrig. Sokkeoppsummering blir bra, imponerende mengde også!

    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  2. Hellas.............det høres herlig ut!
    Man utav det du skriver så kan man tru der har syden der hjemme og, ihvertfall i forhold til oss. Det blomstrer her og men ikke så mye, kanskje det er jeg som har feil type blomster i beddene. prøvde og få bort litt uress i beddene i helgen men jeg har visst en stor jobb forran meg, det er nemelig lenge siden jeg har haft overskudd til sånt arbeid. Glær meg til og få se noen sokker etterhvert hos deg.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!
    Pernilla

    SvarSlett
  3. Snart blomstrer både roser og valmuer her også, og et epletre i blomst er fabelaktig vakkert:)
    Det må jo være lov å skrive om noe annet enn strikking selv om man har en strikkeblogg. Jeg skriver om både det ene og det andre, men så vet jeg ikke helt hva slags blogg jeg har heller.
    30 par sokker er jo formidabelt!!! Jeg gleder meg til å se og bli inspirert!

    SvarSlett
  4. En uke i Hellas høres fantastisk ut. Her har det regnet uavbrutt i 3 uker og det er iskaldt ute. Usj.

    Ja, nei - strikkeblogg - det hadde vel blitt litt kjedelig det vel - med bare strikking? Og bloggen din er akkurat sånn som den skal være syns jeg. Perrfic. :)

    Hellas du - sukk.

    SvarSlett
  5. Strikkeblogger med "noget attåt" er veldig kjekt synes jeg. Og når ufoene er ferdig så blir det jo masse å se.

    SvarSlett
  6. Strikkeblogg utenstrikketøy gjør bare at vi andre også føler oss litt i godt selskap med deg vi også. Jeg har hobbyblogg også men driver ikke særlig hobbyer nå, strikker litt men ikke nok til å blogge og syr altså ikke mer inntil videre. Hadde opprinnelig tanker om at bloggen skulle være skråblikk på hverdagen min også men det har blitt lite av det også i det siste. Nå har jeg produsert blogginnlegg i dag og et til i morgen og nå skal jeg ta opp strikketøyet. Så du inspirerer!

    SvarSlett
  7. Det er en tid for alt sies det. Og sommeren er vel ikke den tiden på året hvor man er mest produktiv på strikkefronten. Nydelige blomstermotiver:)

    SvarSlett
  8. Det är alltid trevligt att följa bloggen, både stick-relaterat och annat. Det är det som är livet!

    SvarSlett
  9. Åå så heldige dere er der sør i landet, som får så mye blomster så tidlig :O)
    Veldig vakkert!
    Ha en flott helg!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett