tirsdag 19. april 2011

Påskegult...


På pinnene akkurat nå: Påskegule sokker i silkemykt Marilyn-garn fra Chili Gredelin. Aftenposten spår strålende påskesol, lego-kyllingene har kommet frem fra den gule esken med påskepynt - og sola skinner!

Oppskriften er Cookie As Monkey, som er strikket i utrolige 14 000 eksemplarer på Ravelry (hvorav ett av dem av meg). Det må vel være bortimot rekord vel? Først begynte jeg på en tåa-opp-sokk, men dette garnet ville absolutt bli Monkey-sokker, så da måtte jeg rekke opp og starte på nytt. Gult er kult, uansett.

Ellers hadde jeg tenkt å få Beatnik-genseren ferdig i påsken - den har nå tatt utrolig lang tid, den genseren, og jeg vil få den ferdig og begynne på andre prosjekter i køen.

Håper påskesola skinner på deg også!

11 kommentarer:

  1. Så fine påskesokker du strikker :-)
    Og legokyllingene var jo kjempesøte!
    Riktig god påske!

    SvarSlett
  2. så utrolig fine sokker, enn om jeg kunne fått til noe sånt en gang, sukk :-)

    SvarSlett
  3. Vi hadde også lego-påskekyllinger hjemme! OG julenisser etter samme prinsipp :)

    Veldig fine & glade påskesokker!

    SvarSlett
  4. Her skinner definitiv påskesola og den skal straks nytes på verandaen.

    Nydelig gulfarge, og fint sokkemønster! Så mange sokkestrikkere kan vel umulig ta feil :)

    Da har du tydeligvis fått tak i mere garn i riktig farge til genseren. Litt kjedelig med prosjekter som stopper opp og blir litt tiltak å fullføre.

    God bedring med forkjølelsen og håper du kan nyte sola litt! God påske! :)

    SvarSlett
  5. Anita - det greier du fint! Dette er en helt vanlig sokk - bare at glattstrikken er byttet ut med et enkelt maskemønster.

    SvarSlett
  6. Skjønner at mange har strikket disse. Veldig fine.

    SvarSlett
  7. Oj, så flott mønster på disse!
    Og jeg er imponert over at du starter på store prosjekter som tar tid. Blir spennende å se resultatet av genserstrikken etterhvert. Jeg har fryktelig lyst til å strikke en jakke til meg selv med masse fletter og perlestrikk. Men er redd jeg skal gå lei lenge før den er ferdig.... må telle litt på knappene om jeg tar sjansen....

    SvarSlett
  8. Ah. Monkey var de første mønstersokkene jeg strikket og jeg syntes selv at jeg hade væet utrolig flink. Det første paret er slitt ut og jeg har strikket et par til siden den gang. :)

    Jeg strikker gule sokker selv akkurat nå.Det må være årstiden. Jeg håper du og dere får en riktig praktpåske. Norsk vår er den beste, du vet. Klem fra meg.

    SvarSlett
  9. For et herlig mønster :-)

    Riktig god påske - klem Siv

    SvarSlett
  10. kjempefint mønster :) jeg får å lyst på noe gult!! sikkert årstiden og sola som lokker :))

    SvarSlett
  11. Det var fine sokkar du strikker på og det garnet er nydlig.
    Pernilla

    SvarSlett