torsdag 19. mai 2011

Se opp...!

Hvis man først skal gå rundt med nesa i sky, er dette den absolutt beste tiden å gjøre det på.
Her er hva jeg så da Tinka og jeg gikk en tur med blikket vendt mot oven her forleden:









Åh, det er så berusende vakkert. Blå himmel, strålende sol, fuglekvitter, løvsprett og frisk lyng. Selv granene som var så sorte i vinter har fått nye, lysegrønne skudd og er fulle av livskraft. Hele skogen lever. Jeg kan ikke huske at Våren har vært så grønn noen gang. Blir man ikke i vårstemning av dette, så vet ikke jeg. Anbefales på det grønneste!


Tinka midt i sin aller første vår. Den smaker godt! Livet er deilig, syns Tinka, ikke minst fordi hun kan bade i tjernet hver eneste dag.

Vender man blikket nedover, er det fortsatt hvitveis inne i skogen. Den kom tidlig i år, hvitveisen, og har allerede visnet ute i sol og åpent lende, men her inne blant trærne står den lenge.



Er man en maur, ser våren kanskje slik ut? Verden sett nedenfra, gjennom en sky av hvitveis.
I "min" skog er det tiden for de små skjønnheter - fioler, maigull, skogstjerner, bittekonvall og gaukesyre. Dette er en gaukesyre, eller bare syre, som jeg lærte da jeg var barn. Bitteliten - og utrolig vakker.



Men først og fremst har dette vært det store hvitveisåret. Jeg har aldri sett så mye hvitveis. Det er hvitveis overalt!


Og bringebær er det også, den sniker seg inn fra høyre. Men det er en annen historie, som kanskje kommer senere.

10 kommentarer:

  1. Fantastiske bilder og hvilken kameravinkel da. =) Likte spesielt godt det bildet tatt fra undersiden av hvitveisen. ;-)
    Klem fra Misemor

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder og opplevelser du og Tinka får med dere!
    Kanskje det er det store hvitveisåret??..jeg har også sett mer enn vanlig..
    nyt helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Herlig.....nydelig....og fantastisk! For en alergiker som elsker våren, men som ikke kan nyte den sånn ordentlig i praksis var dette en real opptur....takk for fine bilder!

    SvarSlett
  4. Herreminfred som jeg savner ordentlig skog. (sukk)

    SvarSlett
  5. Herlig. Det er nesten det fineste som er, å ligge og titte opp i bjørketreet.
    Angående blonde og ballong: Blonden sitter litt fast, men man tar bare hånda mellom "lagene" og da løsner den fint.

    SvarSlett
  6. Hadde jeg skulle tatt bilder med nesa i sky, så hadde både kameralinsa og nesa blitt fulle av vann. Herlig vår i trønderlag ;)

    Neida, vi har hatt en fantastik vår her også, heldigvis. Håper den kommer tilbake snart.

    SvarSlett
  7. Herlig vår!!!! Jeg nyter hvert øyeblikk, særlig nå som det ikke er så mye bjørkepollen lengre:)

    SvarSlett
  8. Store tid så flotte bilder :O)
    Løvet er ikke kommet like langt her nord som hos deg, ser jeg!
    nå har det regnet etpar dager her, så da tar det nok til med spiringen!
    Regntid er innetid - jeg laget en superfin hatt igår kveld, så nå er det nytt inneprosjekt på gang.
    Ha ei flott helg, med vovvsen!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  9. Så flotte bilder du har tatt - og så flott bilde av Tinka:)Nydelig hund.

    SvarSlett
  10. Var nettopp en tur i Norge (Sogn), og jeg har aldri sett saa mye hvitveis i mitt noksaa lange liv! Tepper av hvitveis, fantastisk! Bildene dine er nydelige!!

    SvarSlett