torsdag 19. mai 2011

Hett te-tips...

Er du glad i god te, og vil smake på selveste champagnen blant teer, bør du skynde deg til tebutikken nå. Årets first flush er veldig god, og jeg vil tippe det blir fort utsolgt.


First flush fra Teesta Valley, kjøpt hos Les Palais des Thes i Oslo - så frisk og god at boksen snart blir tom. Og den dufter himmelsk.


"Two leaves and a bud" - to blader og et nytt, lite skudd, og teen er klar til å plukkes. Gammel og god Darjeeling-boks fra Harrods som blir brukt om og om igjen. Fint med souvenirer med gjenbruksverdi!

Bra artikkel om Darjeeling first flush her. Og for spesielt interesserte - en fin teblogg her.

4 kommentarer:

  1. Jøss, høres spennende ut. Jeg har vært mest kaffedame, men er iferd med å gli mer inn i teens verden. Så du som er inn i dette: hvilken te er det som har irrgrønn farge? Ganske knall grønn, altså...?

    SvarSlett
  2. God te og kaffe er ikke hverdagskost, så dette høres spennende ut. =)
    Klem Misemor

    SvarSlett
  3. Fristende. Kan nesten kjenne en herlig te-duft...

    SvarSlett
  4. Jeg er bare en novise forstår jeg, og holder meg til posete... Eple, kanel og rosin fra Twinings er god nok for meg ;)

    Flott teboks!

    SvarSlett