torsdag 26. februar 2015

Glatt vinter...

Denne vinteren er den glatteste på lange tider, ifølge folk som har greie på sånt.


Man føler seg automatisk litt halvgammel når man trekker på seg broddene for å lufte hunden. Men hva er verst? Brukket lårhals, brukne håndledd - eller brodder??

Så jeg har skodd meg, og krysser fingrene for at jeg holder meg på beina gjennom den såpeglatte vinteren. "Break a leg" er vel neppe et passende uttrykk her...


Kanskje best å se NED på sånt føre, og ikke OPP, slik jeg vanligvis gjør...
Ha en fin dag, og gå forsiktig!

12 kommentarer:

  1. God morgen!
    Du er ikke halvgammel, men fornuftig! Slike brodder bruker jeg også nå, men jeg skulle tatt dem i bruk før.

    Ha en strålende dag!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har blitt veldig glad i de broddene, faktisk. Nå kan jeg gå både oppover og nedover uten problemer, og forhåpentligvis uten å brekke beina :-)

      Slett
  2. Jeg prøver igjen. Er noe tull med en Google konto hos meg, tror jeg.
    Herlige sko du har, holder nok varmen i de. (Et nydelig vinterbilde det der.) Brodder er ofte en del av antrekket her, har vært det i mange år. Jeg føler nok at jeg "kler" de bedre nå enn for år tilbake. Men det er et hjelpemiddel som jeg ikke klarer meg uten.
    Lua i forrige innlegg var kjempefin.
    Storm på kysten her, skal bli masse nedbør utover dagen. Inne har vi dagen fullpakket med VM. Kan vi ha det bedre? :-)) Liv V.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå virker det i hvert fall :-)
      Skoa er helt prima. Trenger ikke så tykke sko for å holde varmen nå, men de er veldig gode å gå i og dessuten har de ganske sklisikker såle. Og så får jeg ikke skoene fulle av snø når jeg må ut i løssnøen for å plukke opp etter bikkja - noe som skjer ganske ofte. Kanskje ikke helt politisk korrekt med selskinnsstøvler, men til gjengjeld varer de halve livet :-)

      Slett
  3. Hva for en herlig blå himmel :-) veldig bra at du bruker brodder for å lufte med hunden.
    Kos deg med fin solskinn i dag. Hilsen sender deg Viola

    SvarSlett
  4. Ja best å passe seg. Så trasig å knekke noe. Her er det ikke glatt. Bare storm og regn.
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei - Blir så sur hvis jeg ikke kan strikke, så jeg bruker broder for å skåne mine omgivelser. Vil ikke ofre noen håndledd på hålka ��

    SvarSlett
  6. Å brekke noe er absolutt ikke noe å anbefale, i hvert fall. Det har jeg prøvd... Nei, da er det bedre å føle seg litt gammel med brodder og forhåpentligvis holde seg på beina.

    SvarSlett
  7. Noen fordeler finnes jo ved å bo i Norges sørligste by.... Ingen snø - ingen brodder... Pass på deg!! God helg!!

    SvarSlett
  8. Det har vært veldig glatt her nesten hele vinteren. Og dette er første året jeg har sett yngre mennesker med brodder, faktisk. Og veldig mange bruker piggsko. Litt upraktisk når man skal inn i en butikk, kanskje, haha...

    SvarSlett
  9. Sko med brodder viste seg å bli min smarteste investering i fjor/år. Hadde ikke blitt mye tur på hunden uten dem ;)

    SvarSlett