fredag 12. februar 2016

Så var det fredag igjen...

 

Hadde egentlig planer om å skrive et nokså seriøst blogginnlegg - men det er fredag og jeg tenker vi nøyer oss med et fargebilde, jeg. Sånn i ettertid ser jeg at det har vært Fargeuke her på bloggen. Her har jeg farget med krapp, dette er tredjebadet. Og selv om jeg ble godt fornøyd med de murstensrøde fargene jeg fikk først, er jeg nærmest henrykt over å ha fått til en sånn fin orange. Hurra for orange! 
Og ha en riktig fin helg - med både morsdag og valentinsdag!

9 kommentarer:

  1. Nydelig farge på garnet ditt!
    Ser for meg noen spreke pulsvarmere i denne fargen....
    God helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig orangefarge! Koser meg veldig med fargepostene dine :)

    SvarSlett
  3. For en fantastisk farge! Du må da se veldig fram til å bruke av garnet du har satt farge på. Blir spennende dette.
    Nydelig vær her, klart og kaldt. Ha en finfin lørdag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg koser meg veldig med det! I går kveld begynte jeg å planlegge og beregne garnmengder til en kofte i plantefarget garn - og da glemte jeg helt å legge meg... Jeg farger jo bare små mengder, så det blir et puslespill med mange farger.

      Slett
  4. Ååå så vakkert! Du finner sikkert et prosjekt å bruke det garnet til. Gleder meg å se :) Leste akkurat om noen som skulle bruke is til å farge garn. Nytt for meg. Var dessverre ingen info om hvordan.

    SvarSlett
  5. Hi hi veldig artig :-)) Knallfin orange!
    God valentinsdag og morsdag med dine.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  6. Artig å lese om garnfargingen din -og så utrolig flotte farger det blir!
    Forstår det slik at du planlegger å strikke kofte i hjemmefarget garn - gleder meg til å se fortsettelsen!
    Håper du får en strålende søndag!

    SvarSlett
  7. Jeg som bor i 'the flatlands' hvor 'ORANJE' er i den kongelige vimpel, skulle jeg jo så absolutt kunne brukt denne fargen til noe..... Halsvarmer, og ja ikke minst pulsvanter, hadde jammen vært noe :-) Tror jeg kunne gledet noen av mine vennet med hjemmestrikk i denne fargen gitt :-) Farget med 'hva-sa-du'?? Ikke peiling på hva 'krapp' er...!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Krapp-rot. Rubia tinctorum på latin. Madder på engelsk.
      Jeg har kjøpt krapp fra http://www.maja-produkter.no/
      Mer om krapp her:
      http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubi_tin.htm

      Slett