onsdag 25. november 2015

Fanasokken...

Når man samler på restegarn, er det vel strengt tatt ingen bombe at man har mye restegarn - både mitt eget og andres. Jeg elsker restegarn, jeg. Av og til må det reduseres litt, så ikke huset skal begynne å bule utover. Og nå har jeg gått til angrep på sokkerestegarnet.

Sokkestrikking egner seg utmerket på livets mange transportetapper, så det er fort gjort å få strikket noen par.


Her har vi Fanasokken - en helt ordinær, vanlig sokk, med stjerner og striper fra Fanakofta, strikket på pinner 2,5 mm, med 64 masker, forsterket hæl med kilefelling og flat tå. Enkelt og greit og fine farger. Litt snaue til meg, men de passer sikkert til noen andre.


Tro det eller ei, men her er det 10 forskjellige slags restegarn - Sisu, Fabel, Regia og div annet, full oversikt på Ravelry her. Her forsvant en del smånøster - men det er mer igjen. Det blir flere sokker!

Takk for mange fine kommentarer i det siste! Og det var tydelig stemning for litt større bokstaver her inne, så da blir det det. Ha en finfin dag!

6 kommentarer:

  1. De likte jeg godt! Herlige farger :)

    SvarSlett
  2. Flotte sokkar, og smart bruk av restegarn :)

    SvarSlett
  3. Jeg sier det igjen: Du er en mester med restegatn! Herlige sokker! Sokker til å bli glad av, rett og slett!

    God torsdag ønskes fra Ingunn

    SvarSlett