mandag 24. august 2015

Nattergalen...


Her er ett av de nye vottene fra Eventyrvotter-boka. Nattergalen heter de, og damen bak er Tori Seierstad. Mer om vottene på Vottelaugets egen blogg. Jeg teststrikket vottene allerede i fjor sommer. Dette med vottebokproduksjon, det tar sin tid, det er sikkert og visst.

Vottene mine er strikket med Peer Gynt fra lageret, mørkeblått, rødt og okergult, på pinner 3,5. Latvisk flette, tofarget vrangbord og "amerikansk tommel", dvs tommelen er innfelt i siden og forstyrrer dermed ikke mønsteret i håndflaten. Det var en morsom vott å strikke!


15 kommentarer:

  1. Juhuuuu for fargekombien!! Fantastisk. Jeg hadde ikke vågd, er alt for usikker. Passer det sammen da, neeei...Neste gang skal jeg lukke øynene og trekke fram noen nøster. Farger er jo bæng. :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, jeg ble veldig fornøyd med fargene her. Marineblått, rødt og okergult er friskt og sporty. Marineblått og rødt med gressgrønt er en annen fin kombinasjon. Og så har vi schlageren marineblått, rødt og hvitt - slår heller aldri feil!

      Slett
  2. Kjempefine! Stas med spreke farger!
    Her bøtter det ned. Håper på oppholdsvær i morgen....

    Fortsatt god tirsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fine! Og fargene er perfekt. Har aldri prøvd amerikansk tommel før!

    SvarSlett
  4. Så nydelige votter! Må nok ha den boka :) Jeg har jo strikket bukkene-bruse-votter to ganger allerede. Det er rart med det, koselig å ha noe å bla i også!

    SvarSlett
  5. Disse var nydelige, Anne - strikket med det ullgarnet som jeg virkelig liker altså: Peer Gynt. Et godt norsk ullgarn. Fine farger :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er også veldig glad i Peer Gynt. Vi har vokst opp sammen, rett og slett :-)

      Slett
  6. Flotte votter igjen. Jeg skulle ønske at jeg var flinkere med farger. Disse var bare knall! Nå er jeg også igang med votter fra boken!

    SvarSlett
    Svar
    1. Fargene er nesten viktigere enn vottene for meg, har jeg funnet ut. Jeg koser meg med farger :-)

      Slett
  7. Såååå nydelige!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  8. Du og Peer, Anne! Fine votter. (Og takk for sist!)

    SvarSlett
  9. Flotte votter! Og den eventyrlige votteboka, den er på ønskelista!

    SvarSlett