tirsdag 3. mars 2015

Eventyrlige votter...



Strikket meg et par votter. Det er en fin oppskrift - med veldig god passform, for oss som er opptatt av sånt. Mønsteret på votten kan varieres etter smak og behag - mange hjerter, få hjerter, ingen hjerter. Jeg valgte en mellomting. Egentlig skal det være en såkalt "blondekant" på disse, men jeg liker en real vrangbord bedre.

Garnet er fra Sjølingstad. Jeg liker dette garnet veldig godt - og sjekk grønnfargen da, den er jo helt uimotståelig! Ren ull - reale votter.

Oppskrift: Eventyrlauv av Frida Engeset
Garn: 2.tr Sjølingstadgarn, ca 60 gram
Pinner: 3 mm

Ha en finfin dag!

13 kommentarer:

  1. Kjempefine votta.
    Den lekre grøne vrangborda er prikken over i-en.

    God tysdagsettermiddag.

    SvarSlett
  2. Så fine votter. Nydelige farger. Skikkelig vårstemning.

    SvarSlett
  3. Våren farger :-)) veldig fint. Kjempeflotte votter.
    Jeg så i dag krokus, pink, gul og lila... selv om det var 3 cm med nysnø i morgen i dag.
    Ha en god kveld.
    Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Noe så herlig da! Blir i godt humør av friske farger. Likte bakgrunnen og, er det en kiste eller? Et vakkert bilde.
    Har planer om full oppmerksomhet på restegarn fremover. Skal sortere, så er det bare å hente seg en pose når jeg skal ha en ny genser på pinnene. Har du hørt noe så bra? Hehe.
    Bitte litt snø i dag. Skal mildne utpå onsdag, jeg gleder meg til det. Liker når jeg kan føle våren som ligger på lur. Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en eldgammel, markspist kiste som jeg fikk etter en gammel grandonkel. Ingen andre ville ha den, så da ble den til meg. Har du sett noe så stygt, men fint? Det er takvinduer rett over der den står, så da egner den seg fint til fotografering. Takvinduer gir veldig fint fotolys :-)

      Restegarnstriking er det morsomste! Det gjelder å ha litt å ta av, så det er bare å spare. Har etter hvert oppdaget at det meste lar seg blande. Og det er jo litt av moroa.

      Her lukter det vår, men det er fortsatt mye snø. Hver vår tenker jeg at til høsten MÅ jeg huske å sette snøklokkeløk. Glemte det visst sist høst også.....

      Slett
  5. Stilige votter! Tenk at den grønne vrangborden skulle gjøre susen. Det hadde jeg aldri kommet på å prøve en gang. Takk for tipset!

    God onsdag fra Ingunn. Sol og 13 minus i øyeblikket.

    SvarSlett
    Svar
    1. Grønt er skjønt! Jeg har visst blitt litt hekta på rød/grønn-kombinasjoner i vinter - har strikket mye med det, og det har en tendens til å bli vellykket. Det er jo komplementærfarger, og da blir det sjelden feil :-)

      Slett
  6. Farger til å bli i godt humør av! Fikk akutt lyst på slike votter selv ;)

    SvarSlett
  7. For en herlig fargekombinasjon du har strikket vottene i. Skikkelig glad-votter det der.

    SvarSlett
  8. Den grønnfargen gjorde hele votten synes jeg, Utrolig fint.

    SvarSlett
  9. Knallfine votter, og den grønne vrangborden gjør susen!

    SvarSlett
  10. Herlig grønnfarge og strålende sammen med de andre du har valgt.

    SvarSlett
  11. Nydelige votter, farger og mønster *smelt*. Ukjent garn, så jeg kikket innom linken. Har bare lyst å reise rett dit og knifte på litt garn. Utrolig flotte farger - akkurat som du har valgt her :)

    SvarSlett