onsdag 9. mai 2012

Fin dag II...

Se hvem Tinka og jeg traff på vår lille utflukt i går:


To staselige herrer! Vi kom tuslende gjennom skogen langs vannet, og der satt de på en stokk i vannkanten et par-tre meter foran oss. Å ha med seg hund i bånd på fotosafari er ikke noe sjakktrekk, akkurat. Særlig ikke på andejakt. Tinka ble henrykt, men andrikkene snudde ryggen til og skled overlegent ut i vannet.

Vi snek oss etter, men endene gled majestetisk utover og la seg til midtfjords - trygt utenfor vår rekkevidde. To flotte fyrer!


Men - det var jo maigull vi dro ut for å fotografere. Og det fant vi. Og den ble stående i ro i grøftekanten, uten å stikke av.


Mens hvitveis, for eksempel, er høy og slank og litt sjælven i knærne ved det minste vindpust, er maigull liten og solid og lar seg ikke affisere av vær og vind. En snurrig liten blomst, men den har alltid vært blant mine vår-favoritter.


Tinka bryr seg ikke om blomster - hun vil heller spise gress. Bare de nyeste, grønneste skuddene. I forrige uke var det seljeskudd - hva blir det neste? Skal hun begynne å tygge drøv?


Nam! Ikke så verst å være en liten hund i en liten skog i begynelsen av mai.


Og for oss som liker grønt:grønt er det i skogen nå om dagen - det er nesten så man må ha solbriller på.
God onsdag!

8 kommentarer:

  1. Hahaha, så utrolig morsomt bilde av Tinka med gress i munnviken :D
    Flotte bilder! Elsker at det er grønt i skogen, skulle bare ønske jeg fikk muligheten til å komme meg til den, hehe :) Men skal på hytta en tur i juni, for å få litt pause fra å være i leiligheten, det blir deilig :)

    Ha en strålende dag :)

    SvarSlett
  2. Herlige bilder.
    Godt å komme seg ut på slike turer.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Så morsomt!! Tinka hadde vært en flott snuppe til min Teddy ser jeg;) nydelig er hun, og det er noen flotte bilder du tok;)

    SvarSlett
  4. Så deilig det er med vår! Og jeg elsker grønt... Nyter det i fulle drag! Det med kamera på tur med hund er ikke alltid så enkelt, nei;) Jeg har 47 kg Rottweiler med meg alltid, men han står som regel i ro, da, når han får beskjed om det:)Og han er et yndet objekt for fotografering!
    Ha en fantastisk fin dag, og mange flere gode turer:)

    Eli S

    SvarSlett
  5. Så langt våren er kommet hos deg! Her er det bare musører på bjørka. Alltid kjekt med kamera på tur. Jeg synes det er morsomt å se bilder fra andre steder i landet, så takk for at du viser oss.

    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  6. Flotte vårbilder!
    Hunden min, Frida er også en skikkelig andejeger. Prøver seg på svømmetur etter dem også, men de flyr bare overlegent fra henne.
    Jeg tror det må være noe ekstra godt i de grønne nye gress-stråene for Frida er også glad i dem!
    Ha en flott dag med turvennen din!

    SvarSlett
  7. Deilig å gå tur i skogen og ha god tid. det er mye fint å se bare man stopper opp litt. Vakkert er det når allting grønnes og blomstene står der med flotte farger. Ender treffer jeg sjelden men de er flotte. Oscar spiser også spesielle gress sorter, det er ofte når han er litt urolig i magen.

    SvarSlett
  8. Du verden, så langt våren er kommet der sør i landet! Fine stemningsbilder; takk for at vi fikk være med på turen! Minner meg om at jeg så grågåsa her om dagen, sikkert vårtegn her nord! Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett