søndag 31. august 2014

Plutselig...



Plutselig tilbake!
Den store tystnad her på bloggen skyldes at jeg har vært i Tyskland en tur, men nå er jeg hjemme igjen. Muligens skriver jeg mer om den turen siden - for det er ikke hver dag man reiser på tur med 32 strikkeglade damer på én gang! Denne glade solsikken traff jeg på midt i vinmarkene ved Rüdesheim am Rhein  :-)


Men det jeg egentlig skulle skrive om, det var at i morgen, mandag 1. september, starter Torirots vottemysterium - og det, mine damer, det kan man rett og slett ikke gå glipp av! Følg linken, der står alt grundig forklart.

Det foregår på Ravelry-gruppa "I Make Mittens", og der er aktiviteten allerede godt i gang, ser jeg. Det er også en gruppe på Facebook, der alt foregår på norsk.

Jeg har vært med på moroa før - første gangen var det disse vottene, andre gangen disse. Det er mye tullevotter på Ravelry, og mange dårlige mønstre, men Torirot har skjønt dette med votter, de er alltid fine, morsomme å strikke og har god passform. Og mønsteret kommer på norsk også, for de som liker det. Så da er det bare å hive seg med, da. Mine votter skal bli sorte og orange i år (rester etter denne genseren).

Ha en finfin dag!

4 kommentarer:

  1. …så fint at du opplyser om dette! Jeg ble naturligvis fristet til å bli med ;) sevom jeg ikke ble så fornøyd med de forrige. Det er jo allikevel artig og spennende! Prøver minstevarianten denne gang så blir de kanskje en julegave til et barnebarn :)

    SvarSlett
  2. Herlig solsikke, og takk for en super tur. Vottemysteriet skal jeg selvsagt være med på! Vi sees!

    SvarSlett
  3. Velkommen hjem fra Tyskland. Ser at Liv også var med, så jeg må inn til henne etterpå og lese mer om turen deres.......
    Jeg påla meg jo sokkestrikking i år, og det startet godt, endte sånn.........not! Har tre mnd å ta igjen, og da kan jeg ligsom ikke bli med på vottealong. Kan jo ikke det, da. Må bare følge deg og de andre, og SE PÅ tror jeg.
    Herlig solsikke du tok bilde av, foressten.
    Fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  4. Takk for tipset om vottemysteriet! Jeg fløy rett fra innlegget ditt her til informasjonen om det :)

    SvarSlett