torsdag 4. juni 2009

Pensjonsreformen...

Ida hadde så vakkert innlegg fra minneboka i dag.

Da kom jeg til å tenke på min egen minnebok, delvis spist opp av hunden for mange år tilbake, der sto det helt andre ting. Vi holdt nok ikke samme stilen der jeg kom fra. "Jeg ønsker deg et hus - og en mann som bruker snus - og sju små gutter - som alltid roper mutter," sto det for eksempel der.

Og i forbindelse med den nye pensjonsreformen - og denne har jeg faktisk tenkt på mang en gang, når jeg lurer på hvordan det skal gå med oss som pensjonister:
"Når du blir gammel og ingen vil ha deg - så sett deg på taket og la kråka ta deg!"

Ja, det er jo én mulig løsning...

6 kommentarer:

  1. Den kråka var ofte nevnt i minnebøker her også. Særlig hvis det var en av gutta i klassa som skrev....
    Tenk så mye penger staten ville spart hvis vi hadde slike kråker ;)

    SvarSlett
  2. L
    VEL
    V

    og sånt hadde vi...

    SvarSlett
  3. Hehe, den siste står i min minnebok også - aldri hadde jeg vel kunne trodd at det kunne bli sannhet :-) Nei, vi får håpe på en skikkelig endring før vi blir gamle - ellers får vi starte vårt eget politiske parti med slagkraftige bloggdamer - det blir andre boller det!

    SvarSlett
  4. JA, Hobbygåsa, det er jeg med på! Tror vi er i stand til å løse de fleste verdensproblemer i kor!
    Fler som blir med?

    SvarSlett
  5. Gøy med minnebøker. Har noen saftige også - Snei, jeg elsker deg...

    SvarSlett
  6. Den minneboka di var vidunderlig kjent. Jeg hadde en slik en jeg også, med rødt plastikkbelegg utenpå, også hadde jeg ei med lås på kan jeg huske. Minnene vi skrev var sikkert mye de samme på disse kanter av landet, men den du har med sju gutter som roper mutter var ny for meg.

    Roser er røde
    fioler blå
    druer er søte
    og du er likeså!

    Artig dette med minnebøker, lurer på om de er i bruk i dag?

    SvarSlett