onsdag 17. juni 2009

Oppskrift??

Det har vært en viss etterspørsel etter oppskriften til gryteklutene mine, helt siden mars faktisk, da de var innom bloggen for første gang.

Hyggelig det, og jeg deler gjerne, men det er jo egentlig ingen oppskrift da. Det var en opprinnelig oppskrift, men den forandret jeg på, og siden har den blitt forandret mang en gang i årenes løp. Og nå for tiden ser jeg bare etter den forrige jeg lagde og bruker ikke oppskrift i det hele tatt. Er du vant til å hekle, kan du bare dobbeltklikke på bildet så du ser det bedre, og hekle etter det. Det er såre enkelt - bare luftmasker, fastmasker og staver, en økning hist og pist så det blir flatt, og to lag som hekles sammen. Og til slutt en runde med strykejernet så det ser flatt og fint ut.

Men jeg skriver den gjerne ned. Det er på To Do-listen min. Men der er det full kø og kaos gitt. Så det blir nok ikke i morgen at det skjer. Men før eller siden skjer det nok, det er jeg temmelig sikker på. Følg med!

8 kommentarer:

  1. ska absolut prova ett par i sommar

    SvarSlett
  2. Åh en oppskrift hadde vel vært utrolig supert! Håper to do listen din slipper de viktigste tingene først i rekken :-) Jeg er en slik som ikke kan klare meg uten oppskrifter, prøver jeg meg på egen hånd blir det bare kaos. Litt endringer her og der kan jeg tillate meg, men basisen må jeg ha på papir ellers skjønner jeg ingenting. Legg den på Ravelry og ta noen kroner for den davel - så kan du kose deg med litt ekstra garn for jobben du har. Her skinner sola og jammen er det varme i lufta også - flott dag i dag. Nå skal jeg vaske ferdig her og så skal jeg slange meg på terassen med en god bok :-) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Jo takk, det hadde vært greit med en slags oppskrift. Jeg liker godt de gryteklutene, men hekling er jeg ikke så veeeldig vant med.
    Jeg prøver alikevel - bare for å se om jeg får det til, sta som jeg er.

    SvarSlett
  4. Hei på deg! Disse gruteklutene er virkelig knallfine! Jeg skal prøve meg på et par tenker jeg. Jeg skal studere bildet nøye og prøve selv...men det kan tenkes jeg spør deg om noe...
    Og takk for de hyggelige kommentarene du legger igjen på bloggen min :o)

    Hilsen Wenche

    SvarSlett
  5. Joho, det er vel mulig men det er nå greit med en oppsrkift,d a, så kan man heller endre litt på den, haha...! :) Men fine er de jo.

    SvarSlett
  6. Jeg ville blitt kjempeglad om du la ut eller selger oppskriften. De er så fine, at de bare må prøves hvis oppskriften blir tilgjengelig :-)

    SvarSlett
  7. Jeg var forresten inne på swap-bloggen - det er utrolig (!) at det kan lages så mange forskjellige grytekluter. Litt av en kreativitet :-)

    SvarSlett
  8. Wuhuuuu!!!=D
    *glede seg og håpe hun får det til når den tid kommer*

    SvarSlett