onsdag 17. juni 2009

Det er NÅ…

Det er NÅ man skulle bedrevet LTP og lagt løpet for nærmeste års aktiviteter. Jeg er økonom av utdanning (men ikke av legning), og så vidt jeg erindrer, lærte vi mye om LTP i studietiden. LTP = LangTidsPlanlegging…

Det er NÅ man skulle vært strukturert og planlagt alle sommerens, høstens og vinterens strikkeprosjekter – for det er NÅ det er høysesong for garnsalg!

I hele mai hadde for eksempel Drops salg på flere av sine garn, blant annet det deilige merinogarnet sitt. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer. I forrige uke slang jeg tilfeldigvis innom en av de lokale garnbutikkene – der var det 20% salg på hele sortimentet pluss enda mer på diverse andre godbiter. Jeg slet virkelig med meg selv der inne, og kom ut med bare noen få nøster. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer av det fine sokkegarnet. Så er det salg hos MerGarn.no, blant annet på det deilige SoftSilk-garnet. Og hos Marianne Svit er det salg på tweedgarnet, sjekk de nydelige fargene da!

Sist, men absolutt ikke minst, er det introduksjonstilbud hos den nye norske nettbutikken Malsen og Mor, der Unsepus og katten selger deilig skotsk ullgarn. Jeg falt først for det fine tweedgarnet - med silke, jeg er fryktelig svak for tweed – og silke, og det er jo så dårlig utvalg av nettopp det her til lands. Men – de har også et flott ullgarn i melerte farger – virkelig VAKRE farger – og hvem kan stå for det??? Finfine priser, og helt fritt for tollsatser! Hmm, det ble litt Malsen-garn på meg, til introduksjonspris, men jeg skulle gjerne hatt mer. Av de røde nyansene i Kirkcaldy-garnet for eksempel, eller den lys grønne, eller …

Sjekk de herlige fargene da – jeg må visst begynne å strikke med en gang!

Ja, det er NÅ…Det NÅ man skulle hatt velfylt lommebok og vett på å legge planer for månedene fremover. Og ikke minst – vett på å holde seg til planene. Tenk så mye jeg kunne spart… ;-)

Men til neste år, da…..!!(?)

10 kommentarer:

  1. Tusler ut igjen uten å ha sett noe som helst >>>

    SvarSlett
  2. Garn kjøpes etter innfallsmetoden. :-)

    SvarSlett
  3. Jeg har kjøpestopp - kjøpestopp - kjøpestopp - kjøpestopp - hører du ekkoet - det går over til stopp - stopp - stopp - stopp - lurer på noe jeg - når det bare sier stopp helt i enden av ekkoet - så slutter ekkoet - står jeg da igjen med - kjøp - kjøp - kjøp - kjøp ?? Eller kanskje skjønte du ingenting av dette rotet :-)

    SvarSlett
  4. Hmmm.... Jeg kunne trenge en jakke til jeg... Hmmm

    SvarSlett
  5. Planlegge???? Å nei duen går ikke. Strikking må skje etter innfallsmetoden. Sånn er det bare her i huset.

    SvarSlett
  6. Planlegging skjer i slutten av oktober. det er DA men skal rekke ALT, samtidig som man baker julekaker, vasker og gjør dobbelt opp! Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan jeg overlever hvert år!

    Hadde et lite garnkjøp på tilbud i mai. De er til faste gjøremål, så de skal bli til noe...etterhvert!

    Til neste år begynner jeg i januar, så klart!!! (dør av latter)

    SvarSlett
  7. Så flott at garnet og fargene falt i smak! Nå gleder jeg meg veldig til se hva du strikker av det :-) *strikkestrikkestrikke*

    Hilsen fra Malsen og Mor

    SvarSlett
  8. Flott å få kjennskap til en ny garnbutikk på nett. Den skal sjekkes. Det er rart, men selv om jeg ikke strikker så mye for tiden driver jeg med litt tilfeldig LTP, for høsten kommer jo og da strikker jeg, dessuten kjøper jeg alltid garn selv om jeg ikke har bruk for det akkurat nå.

    SvarSlett
  9. Jeg gikk rett i fellen og bestilte garn til en genser hos Malsen og mor. Da har jeg ikke mer enn 12 genserprosjekter som venter på meg.

    Det er bra det snart er ferie!

    SvarSlett